رئیس استاندارد ایوان با اشاره به انجام 150 مورد بازرسی بازار این شهرستان در نیمه نخست سال جاری، گفت: کالیبره کردن بیش از 350 عدد ترازو از جمله اقدام های انجام شده در قالب بازرسی واحدهای صنفی بوده است.
کد خبر: ۳۱۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 20 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ اسماعیل مهدوی پور روز پنجشنبه  با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی استاندارد 'استانداردها اعتماد ساز هستند' اظهار کرد: مردم باید با دیدن علامت استاندارد روی کالاها به مصرف و استفاده از آنها اطمینان کنند.

وی افزود: کالیبره کردن تمام نازل های سوخت جایگاه های عرضه سوخت، بیش از 20 مورد از بازرسی محصولات واحدهای تولیدی با مشارکت کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و کالیبره کردن شش باسکول هم کف سنگین از دیگر اقدام های اداره استاندارد ایوان است.
مهدوی پور یادآور شد: برای طرح طاها نیز در زمینه اوزان، برچسب انرژی، علامت استاندارد، تاریخ مصرف و کدهای 10 رقمی 85 مورد بازرسی از بازار شهرستان به عمل آمد.

به گفته وی، بازرسی های هفتگی نیز در جهت شناسایی کالاهای فاقد استاندارد، فاقد کد و تاریخ مصرف گذشته با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف و در مواردی بهداشت و درمان شهرستان اجرا شد.

وی تاکید کرد: کالاهای توقیفی توسط اداره استاندارد جمع آوری یا توسط فروشنده به کارخانه تولیدی ارجاع می شوند ولی در صورت ممانعت فروشندگان از جمع آوری این کالاها، مراتب به تعزیرات حکومتی اعلام می شود.

مهدوی پور گفت: شهروندان در صورت مشاهده کالاهای غیر استاندارد باید کد 10 رقمی درج شده روی کالای مورد نظر را به شماره 10001517 پیامک کنند تا استاندارد نسبت به بررسی و برخورد با تخلف اقدام کند.

23 مهر روز جهانی استاندارد است و از این روز تا 29 مهر نیز هفته استاندارد نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار