آرامستان بهشت رضای ایلام از امروز تنها 45 قبر خالی داشته و کسانی که می خواهند بدون دردسر در گور آرام بگیرند باید چند روزی فوت خود را به جلو بیاندازند.
کد خبر: ۳۱۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 20 October 2016
تابناک ایلام::همه ما کم و بیش با این ضرب المثل آشنایی داریم که گفته اند ؛ میت روی زمین نمی ماند.کلامی از بزرگان ما که اهمیت و ارزش درگذشتگان را بیش از پیش نمایان کرده است.
ولی گویا این ضرب المثل برای شهر ایلام تاریخ انقضا داشته و به همین منوال اگر پیش برود در ماه های آینده میت در ایلام روی زمین مانده و قیمت خانه دنیای دو نبش و خانه اخرت بن بست با هم برابری خواهد کرد.
آرامستان بهشت رضای ایلام از امروز تنها 45 قبر خالی داشته و کسانی که می خواهند بدون دردسر در گور آرام بگیرند باید چند روزی فوت خود را به جلو بیاندازند.
بیشتر از 15 سال است که در جنوب شرقی شهر ایلام مکانی با نام آرامستان بهشت رضا برای دفن درگذشتگان ایلام در نظر گرفته شده است.
متاسفانه روزی که کلنگ احداث این قبرستان بر زمین زده شد، آینده نگری لازم انجام نشده و اینک کمبود فضای لازم برای دفن اموات به یک معضل تبدیل شده است.
در ابتدا قطعه ای به نام قطعه هنرمندان هم در این قبرستان در نظر گرفته شده بود.ولی به علت کمبود جا شهرداری ایلام این قطعه را هم عمومی کرد.
در حال حاضر تمامی گوشه کنارهای قبرستان قبر کنی شده و میت دفن گردیده است.غیر از 45 قبری که گفته شد دیگر فضایی برای دفن اموات در بهش رضای شهر ایلام باقی نماینده است.
این تعداد قبر هم تا یک ماه آینده پر شده و شهرداری ایلام در برابر یک چالش جدی قرارخواهد گرفت.
این در حالی است که زمینهای زیادی در اطراف بهشت رضا وجود داشته که شهرداری می تواند به خریداری آنها این مشکل را برطرف نماید.
از طرفی ضعف مدیریت باعث شده تا شهرداری ایلام در مشکلات مالی عدیده دست و پا زده و توانایی خرید زمین برای قبرستان را نداشته باشد.
به همین علت باید مسئولین استانی و بزرگان و مصلحان شهر دست به دست هم داده و برای خرید زمین با قیمت مناسب وارد مذاکره شوند.
با توجه به رشد بی دلیل قیمت زمین و نیز ساخت چند واحد صنفی در اطراف قبرستان صاحبان املاک حاشیه ی بهشت رضا هم دندان خود را گرد کرده و بدون شک حاضر نیستند زمینی را به بهشت رضای ایلام وقف نمایند.
شاید یکی از دلایل اصلی این مهم همان ساخت مغازه در نزدیکی بهشت رضا بوده است.مالکین منطقه هم با دیدن این اتفاق به حساب بالا رفتن قیمت زمین حاضر به معامله ی منطقی با شهرداری نخواهند شد.
ولی به هر حال عدم وجود فضای کافی در بهش رضای ایلام امروز به یک معضل تبدیل شده و مسئولین باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.
در حال حاضر بالغ بر سه هزار میت در بهشت رضای ایلام دفن شده و نمیتوان به 45 قبر باقیمانده امید چندانی داشت.
شاید این راهکار در نگاه اول عملی نباشد ،ولی با وجود مقاومت مالکین حاشیه قبرستان و عدم تمکین مالی شهرداری برای خرید زمین ، ناگذیر باید به مانند قبرستانهای قم و برخی دیگر از شهرها به سمت چند طبقه کردن مقبره ها سوق داده شویم.
وضعیت موجود اگر چاره اندیشی نشود در آینده ای نزدیک یک بازار سیاه را در قیمت قبر در ایلام به وجود آورده و بدین ترتیب اموات خانواده های بی بضاعت بر خلاف ضرب المثل فوق روی زمین خواهند ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار