همایش خیرین مسجد ساز شهرستان آبدانان بمنظور تبیین و نقش مساجد بخصوص مسجد جامع در جوامع اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم، خیران، مسئولان اجرایی، طلاب و روحانیون علوم دینی با هدف تجلیل از افراد خیر بخاطر انجام کارهای خیر و پسندیده برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 21 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛حجت الاسلام حسین حاجیلری اظهار کرد: کمک به ساخت و تنظیف و رونق ظاهری و اجرای برنامه های معنوی در مساجد باعث خشنودی خدا و سعادت انسان ها است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع آبدانان با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است، افزود: برای تکمیل این مکان مذهبی به 15 میلیارد ریال نیاز است.

حجت الاسلام حاجیلری تاکید کرد: عملیات بازسازی و نوسازی مسجد جامع در سه طبقه با یک هزار و 540 متر مربع زیربنا اوایل سال 93 آغاز شد و تاکنون با مساعدت خیران و مسئولان استان ایلام 65درصد پبشرفت داشته است.

امام جمعه آبدانان یادآور شد: بنای جدید مسجد جامع آبدانان دارای استانداردهای فنی مهندسی با معماری ایرانی - اسلامی است و دارای فضاهای اداری، خانه عالم، شبستان، سرویس بهداشتی، کتابخانه و مکان فرهنگی است.

این مکان مذهبی در سال 1339 در یکی از بهترین مناطق شهری آبدانان توسط خیران منطقه احداث شد و تاکنون سه بار توسط مردم بازسازی و بهینه سازی شده است.

مسجد جامع بعنوان یک فضای فرهنگی و قرارگاه دینی و اجتماعی همیشه مورد استفاده و توجه عامه مردم متدین شهرستان آبدانان قرار داشته است.


در این همایش 150 میلیون ریال و در مجموع 400 میلیون ریال کمک از سوی مردم برای تکمیل مسجد جامع آبدانان جمع آوری شده است.

شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 161 کیلومتری جنوب شرق ایلام دارای 36 باب مسجد و مکان مذهبی فعال است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار