دبیر قرارگاه امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: ظرفیت پارکینگ های شهر مهران با برنامه ریزی های صورت گرفته به نسبت پارسال 40 درصد افزایش یافته و پیش بینی می کنیم حدود 50 هزار خودروی سواری را در خود جای دهند.
کد خبر: ۳۱۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 21 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ جلال میرزابیگی روز جمعه اظهار کرد: سال گذشته پراکندگی نامناسب و سازماندهی نشدن ایستگاه های صلواتی و فرهنگی در شهر مهران و پایانه مشکلات عدیده ایی بویژه در ایجاد گره های ترافیکی ایجاد کرده بود.

وی افزود: پارسال این موکب ها در مدخل های ورودی شهر و میادین اصلی مهران جانمایی شده بودند که منجر به بروز گره های ترافیکی شدند ولی امسال با همکاری کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان، 16 نقطه در مسیر برای استقرار موکب هایی که دارای امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی و نمازخانه هستند، تعیین و مشخص شده است.

سرهنگ میرزابیگی تاکید کرد: امسال در پایانه مرزی و داخل شهر مهران اجازه برپایی موکب و ایستگاه صلواتی داده نمی شود ولی در محدوده بین پل زائر تا میدان اربعین مکان هایی برای استقرار موکب ها در نظر گرفته شده تا شاهد کمترین مشکل ترافیکی و تسهیل در تردد خودروها باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: یکی از معضلات اصلی سال گذشته در ایام منتهی به اربعین برخوردار نبودن پارکینگ خودروهای زائران از امکانات زیرساختی اولیه بود که هنگام بازگشت با توجه به شرایط جوی و بارندگی وضعیت نامناسبی در برخی پارکنیگ ها ایجاد شد بطوری که برای خارج کردن وسایل نقلیه مردم مجبور شدیم از جرثقیل و یدک کش استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امسال راه اندازی پارکینگ ها به شرکت های انتظام که تحت نظارت نیروی انتظامی فعالیت می کنند واگذار و پیش بینی شده محوطه پارک خودروها آسفالت یا شن ریزی مناسب شده، خط کشی و بلوک بندی همراه با نصب علام راهنمایی نیز داشته باشند تا زائران هنگام بازگشت برای پیدا کردن و همچنین خروج خودرو با مشکل مواجه نشوند.


سرهنگ میرزابیگی یادآور شد: برای انتقال زائران از محل پارکینگ ها و همچنین ترمینال برکت (محل استقرار اتوبوس های بین شهری) به پایانه مرزی مهران 700 دستگاه اتوبوس داخل شهری پیش بینی شده ضمن اینکه امسال به هیچ وجه اجازه تردد خودروهای شخصی از مسیر پل زائر به سمت پایانه مرزی را نمی دهیم.

دبیر قرارگاه امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان ایلام افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش قابل توجه تردد زائران در ایام منتهی به اربعین در مرز مهران باشیم، پلیس آکادگی کامل برای ایجاد نظم و امنیت را دارد.

به گفته وی، برای ایام منتهی به اربعین امسال از روز 11 آبان بتدریج نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز و کمکی پلیس در مناطق مختلف استان ایلام منتهی به مرز مهران مستقر شده و در 25 آبان که سفرها به اوج می رسد، تمامی یگان های کمکی در استان استقرار پیدا می کنند.

سرهنگ میرزابیگی اظهار کرد: هماهنگی کاملی با نیروهای مرزبانی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) برای تامین امنیت زائران صورت گرفته و شعاع امنیتی را حتی فراتر از مرزهای استان تعمیم خواهیم داد لذا نگرانی در این زمینه برای مردم و زائران وجود ندارد.

وی گفت: امسال به هیچ وجه صدور ویزای اربعین در شهر مهران انجام نمی شود و همه زائران باید قبل از حضور در مهران از شهرهای مبدا نسبت به تامین روادید معتبر عراق برای خروج از کشور اقدام کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص حضور اتباع سایر کشورها در مرز مهران برای عزیمت به عتبات عالیات، افزود: اتباع سایر کشورها بر اساس برنامه ریزی ها برای عزیمت باید از مرزهای استان خوزستان برای خروج از کشورمان اقدام کنند و در صورت حضور در مرز مهران از خروج آنها جلوگیری می شود.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین معبر تردد زائران عتبات عالیات است و پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای شرکت در آیین های ویژه به کربلای معلی سفر کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار