کد خبر: ۳۱۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 22 October 2016
کارآفرین اقتصاد مقاومتی شهرستان ایوان با تاکید برلزوم مساعدت مسئولین از کارآفرینان شهرستان گفت: تلاش وکوشش مهمترین فاکتور موفقیت در کسب وکار است.

به گزارش تابناک ايلام؛ در حال حاضر ایران اسلامی به دلیل دارا بودن جوانانی پرتلاش، باهوش، تحصیل کرده و دارای انگیزه های بالا دارای شرایط خاصی است که اگر اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی دقیق و همه جانبه در آن عملی شود علاوه بر خودکفایی و افزایش قابل توجه  رشد و توسعه اقتصادی، از نظر درآمد سرانه هم درصدر کشورهای جهان قرار خواهد گرفت.

طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی،  در کشور بانوان کارآفرین فعالی هستند که برای افزایش درآمد و رشد و توسعه اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته و برای دیگر افراد جامعه الگویی موفق در تمامی جوانب مبدل شده اند.

در این راستا خبرنگار ما به سراغ یکی از بانوان کارآفرین موفق شهرستان ایوان در عرصه بافندگی فرش  و تابلو فرش رفته و گفتگویی با وی ترتیب داد.

زهرا عباسیان بانوی کارآفرین که با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با توسعه هنر قالی بافی علاوه بر کسب درآمد نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد اظهار داشت: با توجه به علاقه وافری که به انجام کارهای هنری داشتم حدود 7سال است که به شغل قالیبافی و تولید فرش دستباف مشغول هستم و با تلاش خود از قالیبافی به تولید فرش دستباف دست پیدا کردم.

این بسیجی فعال با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با راه اندازی کارگاه خانگی قالی بافی تا حدودی نیاز شهرستان ایوان را تأمین و زمینه اشتغال 8 بانوی بیکار این  را فراهم کند.

این فعال اقتصادی حمایت ها و مساعدت های بسیج سازندگی شهرستان ایوان را پشتوانه مالی خود در این عرصه عنوان کرد و گفت: برای تهیه نخ، نقشه قالی ،ابزار و مواد اولیه و پرداخت فرش از بسیج سازندگی مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کردم  و توانستم با تولیدات داخلی در عرصه قالیبافی گامی موثر در عملی کردن اقتصاد مقاومتی بردارم.

وی وضعیت بازار فروش فرش را متوسط ارزیابی کرد و بیان کرد: میزان تولید سالانه 5تخته فرش است که در بازار فروش استان ایلام تولید خود را عرضه می کنم.

خانم عباسیان این کار را باعث رونق مشاغل خانگی و کمک به درآمد خانوار عنوان کرد و گفت: وقتي امكانات و شرايط فراهم شود مي‌توان هر كسب و كاري راه‌انداخت اما بايد اول تلاش كرد، حوصله به خرج داد و از همه مهم‌‌تر توقع نداشت كه ره صد ساله يك شبه طي شود.

وی حمایت های مسئولین شهرستان در عرصه تقویت طرح های اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و تصریح کرد: به منظور ایجاد اشتغال زنان کارآفرین و احیای  هنر گلیم بافی و گبه بافی در شهرستان و گسترش این طرح پردرآمد  به مساعدت ها و توجه ویژه مسئولین نیاز است./م



منبع:جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار