کد خبر: ۳۱۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 22 October 2016

به گزارش تاباک ایلام ؛سرهنگ محسن ناصری گفت:با اجرای شیوه جدید گذراندن دوره های تئوری و عملی در افزایش مهارت کارآموزان بسیار تاثیرگذار بوده است بطوریکه افراد حدود ۲۰ ساعت آموزش های عملی و  ۱۶ ساعت نیز کلاس های تئوری را طی می کنند تا ضمن آشنایی با قوانین و مقررات از آمادگی بیشتری برای دریافت گواهینمامه برخوردار باشند.

رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: بدون شک کاهش میزان تلفات حوادث رانندگی کشور از ۲۷ هزار نفر در طول سالیان گذشته به ۱۶ هزار نفر کنونی از نتایج اجرای این طرح بوده است.

ناصری تاکید کرد: تنوع گواهینامه‌های رانندگی و تجمیع آن‌ها از ۶ به ۳ نوع نیز در این مضوع تاثیر مثبتی داشته و در گواهینامه‌های جدید خودروها به سه گروه سبک، نیمه ‌سنگین و سنگین تقسیم شده‌اند و بر اساس گواهینامه پایه سه برای خودروهای سبک صادر شده و متقاضی باید ۱۸ سال تمام سن داشته و خودرو با ظرفیت حداکثر ۳.۵ تن و یا حداکثر ۹ نفر را می‌تواند با این گواهینامه‌ جابجا کنند.

وی اضافه کرد: گواهینامه‌ پایه دو نیز برای رانندگی با خودروهای نیمه ‌سنگین صادر می‌شود و متقاضی باید ۲۳ سال سن داشته باشد و برای دریافت گواهینامه پایه دو باید دو سال از صدور گواهینامه پایه سه گذشته باشد که این گواهینامه برای حداکثر بار شش تن و جابجایی ۲۶ سرنشین صادر خواهد شد.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: همچنین گواهینامه‌های پایه یک برای حمل بار بیش از شش تن و یا جابجایی افراد بیش از ۲۶ سرنشین و خودروهای سنگین صادر می‌شود و متقاضیان دریافت گواهینامه پایه یک باید حداقل ۲۵ سال سن داشته و دو سال نیز از زمان صدور گواهینامه پایه دو آن‌ها گذشته باشد.

سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: در طول سالیان اخیر تقاضا برای دریافت گواهینامه رانندگی روز به روز در حال افزایش است و در گذشته شاهد بودیم آموزش های ارائه شده کارآیی چندانی نداشت و بسیاری از افراد بدون آنکه مهارت لازم را کسب کنند، موفق به دریافت گواهینامه می شدند.

جرای شیوه جدید اخذ گواهینامه در کاهش بروز حوادث رانندگی تاثیر بسزایی داشته است.


منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار