در استان ایلام روستاهایی نیز وجود دارند که علیرغم عدم بهره مندی از اینترنت وکافی نت و سایر امکانات نسبت به شهرها؛ توانسته اند رکوردهای بی نظیری در جلب مشارکت ها مردم در این طرح ملی ثبت نمایند .
کد خبر: ۳۱۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 22 October 2016
سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن کشور از سوم مهرماه در کشور آغاز واین روند تا پایان مهرماه ادامه داشت.
 
به گزارش تابناک ایلام،تاپایان روز جمعه 30مهرماه بیش از 11میلیون خانوار ایرانی با جمعیتی بیش از 37 میلیون نفر ،یعنی معادل 46/4درصد جمعیت کشور در این طرح ملی مشارکتی فعالانه داشتند ،مشارکت آگاهانه مردم ایران توانست رکورد 35درصدی ژاپنی ها را بشکند، این درحالیست که میزان مشارکت کشورهای اروپایی در سرشماری های اینرنتنی از 20درصد فراتر نرفته است .
 
مردم استان ایلام نیز در طول این مدت توانستند با مشارکت 56درصدی رکورد کشوری سرشماری اینترنتی را شکسته ودر جمع 10استان پیشرو در این طرح ملی قرار گیرند.
 
اما دراین بین در استان ایلام روستاهایی نیز وجود دارند که علیرغم عدم بهره مندی از اینترنت وکافی نت و سایر امکانات نسبت به شهرها؛ توانسته اند رکوردهای بی نظیری در جلب مشارکت ها مردم در این طرح ملی ثبت نمایند .
 
به همت دهیار و اهالی روستای زیرتنگ بیجنوند از توابع بخش زاگرس شهرستان چرداول 100درصد خانوارهای این روستا در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 95 شرکت کردند.

حسین اسدی پور دهیار زیرتنگ بیجنوند در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام با اشاره به تلاش ها در جهت مشارکت همه اهالی در سرشماری گفت: تمامی 117خانوار  این روستا توانستند در طرح سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن مشارکت نمایند ،بنحویکه در مرحله حضوری نیازی به حضور آمارگیر برای سرشماری دراین روستا نیست.

 دهیار زیرتنگ بیجنوند افزود: مردم این روستا از حیث فرهنگی واجتماعی از سطح بالایی  برخوردار هستند بطوریکه بخوبی ضرورت مشارکت دراین طرح ملی را احساس نموده و توانستند با هدایتهای دهیاری وبا آغوشی باز به ندای مسئولین لبیک بگویند.
 
شایان ذکراست مشارکت بی نظیر مردم کشور واستان در سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن، گام مهمی در کاهش هزینه ها در سرشماری نفوس ومسکن سال 95 کشور محسوب خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار