در آخرین اخباری که از حواشی شهرداری به گوش رسیده ناتمام ماندن طرح استفاده از پس آب تصفیه خانه آب شهر ایلام است که توسط استانداری ایلام ساخته شده و مدیریت بهره برداری آن به شهرداری واگذار شده است.
کد خبر: ۳۱۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 23 October 2016

تابناک ایلام::این روزها شهرداری ایلام حاشیه ای پر رنگتر از متن دارد.به زبان منطقی تر شهرداری ایلام امروز دیگر تقریبا متن نداشته و به صورت کامل درگیر حاشیه ها است.حاشیه های شهرداری ایلام در سال 95 با استیضاح سه گانه شهردار سابق شروع و با عزل وی تداوم یافت.

انتخاب شهردار جدید از میان 21 نفر و خسارت 20 میلیارد ریالی به ماشین آلات شهرداری این حواشی را تداوم داده و استخدام غیر قانونی و کاملا خلاف 60 نیرو (برخی منابع این آمار را تا 79 نفر اعلام کرده اند) در سال 95 و اتفاقات پیرامون عملکرد کمیسیون ماده صد حاشیه های شهرداری را تکمیل کرد.اما گویا قرار است هر دم از این باغ بوی نامطبوعی به مشام برسد.

در آخرین اخباری که از حواشی شهرداری به گوش رسیده ناتمام ماندن طرح استفاده از پس آب تصفیه خانه آب شهر ایلام است که توسط استانداری ایلام ساخته شده و مدیریت بهره برداری آن به شهرداری واگذار شده است.برای اجرای این پروژه تا این مرحله بالغ بر 38 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و پروژه  از سه سال پیش بدون استفاده مانده است.
با راه اندازی این پروژه مقرر شده بود که آب مورد نیاز فضای سبز شهر ایلام با مجوز برداشت 120 لیتر در ثانیه تامین شود.اما متاسفانه این پروژه 38 میلیارد اعتبار را جذب کرده و برای 700 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شدن بدون استفاده مانده است.در حال حاضر تمام تاسیسات این پروژه به خاطر عدم استفاده در معرض خطر فرسودگی قرار دارند.

یکی از کارهایی که قرار بود با اجرای این پروژه عملی شود تامین آب برای پارک 60 هکتاری در چغاسبز بود.در حال حاضر که این پارک ساخته نشده می توان با تکمیل این پروژه آب مورد نیاز پارک بلوط را تامین کرد.

متاسفانه برخی ضعف های مدیریتی باعث شده تا چنین اعتبارات قابل توجهی از بیت المال برای یک پروژه هزینه شده و کار به صورت نیمه تمام رها شود.در حال حاضر برای تکمیل پروژه تنها 700 میلیون تومان اعتبار لازم است.

اگر در کوتاه ترین زمان بهره برداری از این پروژه آغاز نشود باید فاتحه تمام تاسیسات و بناهای اجرا شده و در کل 38 میلیارد اعتبار هزینه شده را یکجا خواند.
جا دارد استاندار محترم ایلام و مسئولین عمرانی استان و شهرداری و شورای شهر عزم خود را برای تکمیل پروژه و در مدار قرار دادن آن جزم نمایند.
هم اکنون کمبود آب مورد نیاز فضای سبز شهر ایلام یکی از معضلات اساسی است که شهرداری ایلام با آن دست و پنجه نرم میکند.با راه اندازی این پروژه هم می توان آب مورد نیاز پارک بلوط را تامین کرد و سرانه فضای سبز شهر ایلام را افزایش داد.
طبق آخرین آمار واقعی سرانه فضای سبز در منطقه یک شهرداری ایلام برای هر نفر 2 و پانزده صدم متر و در منطقه دو، تنها یازده صدم متر برای هر نفر می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار