واحدهای مسکن مهر شهرستان دهلران (نزدیک به 2 هزار واحد) و بخشی کمی نیز مربوط به شهرستان دره شهر[ 130 واحد) است که با وجود تلاش دولت برای به سرانجام رساندن این منازل، هنوز مشکلات آنها پا برجاست و مردم تمایلی برای خرید این واحدها ندارند.
کد خبر: ۳۱۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 23 October 2016
وزارت راه و شهرسازی چندی پیش به منظور حذف شروط چهارگانه فروش واحدهای مازاد مسکن مهر برای متقاضیان این واحدها، ابلاغیه ای صادر کرد تا شرایط برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی فراهم شود.


چندی پیش و با تصمیم هیات وزیران، وزارت راه و شهرسازی موظف شد تمهیدات لازم برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران، شرکت ها و طرف های قرارداد و سایر خریداران را فراهم کند.

با توجه به این اقدام، مقرر شد تا واحدهای مازاد مسکن مهر بدون متقاضی با حذف شرایط چهارگانه قبلی (متعهد و سرپرست خانوار بودن، پنج سال سابقه سکونت، مالکیت شخصی و مالکیت دولتی) به متقاضیان واگذار شود.

به گزارش ایرنا و بر اساس آخرین بررسی های انجام گرفته در مجموع 18 هزار و 350 واحد مسکن مهر در قالب تعاونی، سه جانبه و خود مالک و بافت های فرسوده در استان ایلام احداث شده که از این تعداد تاکنون 15 هزار و 265 واحد تحویل متقاضیان شده و سه هزار و 85 واحد نیز باقی مانده و تحویل نشده است.

** واحدهای مسکن مهر شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام همچنان بدون متقاضی

بنابر گفته مسئولان مسکن مهر استان ایلام، اجرای طرح مسکن مهر شهرستان دهلران و بخش موسیان از ابتدا کارشناسی شده نبود و مطالعات آن هم کامل نبوده و بیشتر این واحدها بدون مکان یابی مناسب و از همه مهمتر متقاضی ساخته شده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام می گوید: بعد از ابلاغ تصمیم واگذاری واحدهای مسکن مهر با حذف شروط چهارگانه، اداره کل راه و شهرسازی طی فراخوان و از طریق اطلاع رسانی گسترده در رسانه ها اعلام کرد متقاضیان خرید این واحدها بدون توجه به چهار شرط مذکور می توانند نسبت به خرید اقدام کنند.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: از زمان اعلام واگذاری آزاد واحدهای مسکن در شهرستان دهلران و بخشی از واحدهای شهرستان دره شهر، تاکنون استقبالی از آن به عمل نیامده و این واحدها هنوز بدون متقاضی هستند.

وی کمرنگ بودن نقش حاکمیت به عنوان نقش نظارتی بر تعاونی ها، ضعف تشکل های خصوصی مسکن مهر و مشکل مدیریتی این تشکل ها و نظارت ضعیف تعاونی ها بر طرح های مسکن مهر را از مهمترین مشکلات بوجود آمده برای مسکن مهر شهرستان دهلران اعلام کرد.


میرجعفریان از اعطای تهسیلات 300 میلیون ریالی برای واگذاری این واحدها خبر داد و گفت: امیدواریم با این اقدام و تمایل متقاضیان برای واگذرای این واحدها، مشکل واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر بدون متقاضی شهرهای دهلران، موسیان و بخش محدودی از شهرستان دره شهر حل شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار