کد خبر: ۳۱۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 23 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ زهرا همتی روز یکشنبه اظهار کرد: کودک فروشی بعنوان یک معضل اجتماعی جرم محسوب می شود و با عاملان آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: اگر چه چند مورد سر راه گذاشتن نوزاد در این استان وجود داشته ولی تاکنون موردی از پدیده کودک فروشی مشاهده نشده و به بهزیستی نیز گزارش داده نشده است.
همتی تاکید کرد: پدر یا مادری که اقدام به فروش کودک خود می کنند در واقع حق والدینی را ادا نکرده در حالیکه آنها وظیفه دارند که بهترین و مناسب ترین وضعیت زندگی را برای فرزندشان فراهم کنند.
وی گفت: اهمیت زندگی کودک در حدی است که این اداره کل کودکان و یا نوزادانی را که با رای دادگاه و بر اساس مصلحت بعنوان فرزند خوانده به برخی خانواده ها می سپارد، خانواده تحویل گیرنده باید دارای شرایط لازم و ایده آل در تمامی زمینه ها باشند.
معاون اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: برخی نوزادان و یا کودکانی که فروخته می شوند ممکن است مورد سوء استفاده های جنسی، فروش اندام و اعضا و حتی استفاده از آنها برای توزیع مواد مخدر قرار گیرند.


معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این استان عاری از پدیده کودک فروشی است و تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص نداشته ایم.

وی اضافه کرد: کودکانی که به هر دلیل بدسرپرست و یا بی سرپرست باشند و خانواده هایشان توانایی نگهداری آنها را نداشته باشند این اداره کل آمادگی دارد تا آنها را تحویل خانواده های متقاضی فرزند خوانده بر اساس رای دادگاه دهد./م

برچسب ها: کودک فروشی ، نوزاد ، جرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار