محمد رضا مروارید؛
استاندار ایلام گفت:روزی که بعنوان استاندار دولت تدبیر و امید کار را شروع کردم هدف و تاکیدم این بود که در پایان خدمت پسوند محرومیت برای همیشه در ایلام حذف شود.
کد خبر: ۳۱۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 28 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید روز جمعه در نشست مشترک استانداران ادوار گذشته ایلام و مدیران دستگاه های اجرایی این استان اظهار کرد:بعنوان کسی که از بدو تولد در این استان بودم به یاد دارم که تا سال های پیش از 52 و 53 که درآمد نفت زیاد شد توجهی به استان ایلام نمی شد.

مروارید تاکید کرد: تا اوائل انقلاب تنها 10 روستای ایلام برق داشتند و با وجود تلاش و پشتکار استانداران و دیگر مدیران اجرایی این استان، جنگ تحمیلی آغاز شد و استان به طور مستقیم درگیر دفاع مقدس شد.

استاندار ایلام افزود: جنگ تحمیلی فرصت توسعه و پیشرفت را از این استان گرفت اما پس از دفاع مقدس با آغاز دوران سازندگی و سفر مقام معظم رهبری کارهای بزرگی در ایلام انجام شد.

وی احداث کارخانه سیمان، پالایشگاه گاز، پتروشیمی، فرودگاه، سد و نیروگاه های سیمره، کرخه و کنگیر و راه اندازی دانشگاه را از جمله خدمات استانداران دولت های پس از جنگ تحمیلی در این استان اعلام کرد.

مروارید تاکید کرد: کارهای بزرگی با زحمت و کوشش استانداران ادوار گذشته در ایلام انجام شده که جای قدردانی از زحمات این بزرگواران دارد.
 
وی با اشاره به سفر کاروان تدبیر و امید به ایلام اظهار کرد: هیات دولت در سفر استانی اردیبهشت 93 نزدیک 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ایلام پرداخت کرد.

استاندار ایلام با اشاره به خدمات دولت یازدهم در این استان گفت: تا سال 92 تنها 42 کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت که اکنون این میزان به 150 کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: قرار است با اهتمام دولت 450 کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شود که کار اجرای آن هم اکنون آغار شده است.

مروارید یادآور شد: تونل کبیرکوه بعنوان بزرگترین تونل شریانی کشور در این استان در حال اجرا است که با اتمام آن دسترسی استان به مرکز کشور آسان خواهد شد.

وی گفت: در بخش کشاورزی برای آبی شدن 100 هزار هکتار زمین هدف گذاری و برنامه ریزی شده است که با این کار سطح زیر کشت اراضی آبی استان تا سال 97 به 170 هزار هکتار افزایش می یابد.

در ادامه این نشست چند نفر از استانداران ادوار گذشته ایلام پیشنهادها و دیدگاه های خود را در مورد ظرفیت ها و توانمندهای استان برای تحقق سند چشم انداز توسعه ارائه کردند.

12 نفر از استانداران ایلام از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، روز پنجشنبه به دعوت محمدرضا مروارید استاندار فعلی ایلام به این استان سفر کردند.

حضور در آرامستان بهشت رضا (ع) و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از چند طرح عمرانی بزرگ و مهم شهرستان مرزی و همچنین پایانه مرزی مهران و برگزاری نشست مشترک با مسئولان اجرایی این استان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این سفر 2 روزه است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار