فرماندار ایلام گفت:یکی از دغدغه های شهرستان ایلام موضوع اسکان زائران است و همه معتقدند بخشی از امکانات در مهران تجمیع شده و در صورت ضرورت نمی تواند جوابگوی پذیرایی از زائران باشد.
کد خبر: ۳۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ناصر خوش خبر روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین اظهار کرد: امسال با توجه به سیاست های آل سعود و عدم تحقق مراسم حج، شاهد افزایش چشمگیر حضور عاشقان حسینی برای شرکت در آیین اربعین هستیم.
 
وی افزود: یکی از دغدغه های شهرستان ایلام موضوع اسکان زائران است و همه معتقدند بخشی از امکانات در مهران تجمیع شده و در صورت ضرورت نمی تواند جوابگوی پذیرایی از زائران باشد اما با اطمینان از توانایی شهرستان ایلام در ارائه خدمات به زائران، اماده ایم این نگرانی مسئولان مهران را بر طرف کنیم.
 
خوش خبر با بیان اینکه امنیت و آسایش زائران جدای از مسائل انتظامی در اولویت است، گفت: ایمنی راه ها و نصب علائم هشدار دهنده باید در دستور کار و در معرض دید زائران قرار گیرد که دچار سر درگمی در مسیر حرکت به سمت مهران نشوند.
 
وی تاکید کرد: در بحث اقتصادی هر چند مخالف اقتصاد اربعین نیستیم و مردم این استان باید از برکات تردد زائران بهره مند شوند اما آنچه که اهمیت دارد مدیریت در نرخ گذاری است و باید منطبق بر رعایت حقوق زائران باشد و در حق آنها اجحاف نشود.
 
وی تاکید کرد: همه امکانات لازم در شهرستان فراهم شده اما برخی ادارات و ارگان ها در این زمینه کم صدا هستند و باید فعالیت و همکاری خود را بیشتر کنند و از فرصت به دست آمده در این همایش بزرگ بهترین استفاده معنوی را ببرند.
 
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: طی جلسات گذشته و مصوبات مطرح شده در حال حاضر بخش عمده ای از آنها اجرایی و در حوزه شهرستان خدمات خوبی انجام شده است.
 
مجید کاکی گفت: 2 منطقه برای پذیرایی زائران با همکاری سپاه و کمیته مشارکت های مردمی در میدان ارغوان با برپایی 12 غرفه توسط شهرداری و آماده کردن زیر ساخت ها و امکانات بهداشتی در نظر گرفته شده و میدان قرآن نیز تا پایان هفته مهیای بازگشت زائران می شود.
 
وی افزود: پنج دفتر صدور ویزا، اکیپ های هلال احمر و مرکز فوریت ها و سه مرکز ورزشی برای اسکان زائران در سطح شهرستان و افزایش خبازی ها برای روزهای پر تردد آینده در نظر گرفته شده است.
 
شهردار ایلام نیز در سخنانی گفت: تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین اندیشیده شده و 20 غرفه برای اسکان زائران برپا شده ضمن اینکه آب آشامیدنی و وسایل گرمایشی نیز در این غرفه ها تدارک دیده شده و اکیپ های آتش نشانی نیز در میدان قرآن، ارغوان و تونل آزادی مستقر هستند.
 
منت محمدی افزود: فراهم کردن 40 دستگاه اتوبوس و 60 کارگر خدماتی و استقرار اکیپ های تعمیرکار جاده ای از دیگر خدمات شهرداری ایلام است ضمن اینکه همه نیورها در آماده باش کامل و در حال ارائه خدمات به زائران هستند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار