این نگرش وطرز فکر در بین مسئولین کشوری شکل بگیرد که اینک مهران وایلام فقط متعلق به ایلامیان نبوده بلکه آبادانی استان ایلام وخاصه شهرمرزی مهران برای تک تک افراد این ملت بزرگ مهم واثرگذار است
کد خبر: ۳۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 22 November 2016
تابناک ایلام::اربعینی دیگر فرا رسید وباردیگر مردم خونگرم وولایی استان ایلام با مایه گذاشتن از تمام داشته های خود واستقبال وپذیرایی بی نظیر اززائرین بزرگ ترین اجتماع جهان اسلام ،مهمان نوازی وخلوص خود به ائمه اطهار خصوصا علی (ع) واولاد مطهرش را به نمایش گذاشتند.
 
اربعین امسال پرشورتر از سالیان قبل برگزار شد وعلیرغم تبلیغات مسموم ومغرضانه برخی افرادومسئولین کشوری برای کم رونق جلوه دادن  مرز مهران ،اما همواره استان ایلام ومهران بدلیل نکات بارز وبرجسته ای که باخود به همراه دارند، انتخاب اول زائرین اربعین حسینی بود بنحویکه هم در ورود وهم درخروج زائرین ،این مرز بالاترین حجم تردد را به خود اختصاص داد. 
 
هرچند که این حماسه بزرگ ملی ومذهبی بدلیل نگرشهای غلط برخی از مسئولان ارشد کشوری خصوصا رسانه ملی به استان ایلام ومهران قهرمان مورد بی مهری واقع شد اما حقیقت این است که سنگ تمام گذاشتن مردم نجیب استان، خصوصا شهرستان مرزی مهران حماسه بزرگ وماندگاریست که هرزائر بعنوان سفیری از جای جای این سرزمین می تواند روایتگری  بی سانسور برای حقیقت روشن اربعین درایلام ومهران باشد.
 
موضوع مهمی که نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه ایلام نیز به آن به خوبی  تاکید نمودند ،حجت الاسلام والمسلمین لطفی در خطبه های نماز جمعه ایلام با انتقاد از رویکرد رسانه ملی در خصوص حقیقت اربعین در ایلام گفت:«تا کوچک‌ترین مشکلی در مرز مهران پیش می‌آید سریع منعکس می‌شود اما خدمات مردم ایلام در قالب موکب‌ها آن‌گونه که باید در رسانه‌ی ملی منعکس نمی‌شود.

امام‌جمعه ایلام ادامه داد: چرا برخی مسئولان نمی‌خواهند عجین شدن نام مهران و ایلام با اربعین را ببینند؟ اینکه ایلام زیرساخت ندارد به مردم ربطی ندارد و بدنام کردن مرز مهران جفا، خیانت و نامهربانی در حق مردم ایلام است، بنابراین مسئولان باید با دقت بیشتری در این زمینه اظهارنظر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه با همه‌ی تلاش‌ مردم و مسئولان ایلام، برخی مسئولان سعی کردند حق انتخاب مرز را از مردم بگیرند اما مردم ایران خود بهتر می‌دانند از کدام مرز تردد کنند و باتجربه‌ی پارسال مهمان‌نوازی مردم ایلام از زائران را دیده‌اند، گفت: مرز مهران امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز است و در اربعین امسال بیش از 70 درصد زائران از مرز مهران تردد کرده و بازگشته‌اند؛ لذا برخی مسئولان به‌جای اظهارنظرهای نسنجیده به فکر توسعه‌ی زیرساخت‌های استان باشند.

وی با تأکید بر اینکه نسجیده صحبت کردن در مورد مهران ظلم آشکار به مردم ایلام است، افزود: مردم و مسئولان ایلام برای زائران کم‌ نگذاشته‌اند و هیچ زائری بدون پذیرایی از استان خارج نمی‌شود؛ بنابراین نباید همه کاسه و کوزه‌ها بر سر مسئولان استان شکسته شود چراکه راه‌های ما متعلق به سال‌های دفاع مقدس است. »
 
اگرچه شیرینی این حماسه بزرگ همواره در کام زائرین وهم استانیهای عزیزمان ماندگار خواهد بود،اما برخی بی برنامگی ها وناهماهنگی ها که عمدتا بعلت عزیمت جمعی فاقد مدرک قانونی واصرار آنها برای خروج غیرقانونی از مرز پدیدار شد در روزهای اوج حضور مردم واشتیاق آنان برای حضور در کربلای معلی، حاشیه های تلخی را رقم زد که تا حدودی بر شیرینی های آن سایه افکند.
 
موضوعی که انسداد مرز را در روزهای پایانی رقم زد وجمع کثیری از مشتاقان وعاشقان حضرت سیدالشهدا را نا امیدانه ودست خالی از مرز مهران بازگرداند
 
بااین وجود اربعین امسال دونکته بارز را به نمایش گذاشت که می طلبد مسئولین کشوری واستانی بر روی آن متمرکز شده وبر اساس ان برنامه ریزی نمایند ،اول اینکه با پایان یافتن مراسم اربعین وفراغت از کارهای مربوط به آن با هماهنگی با دستگاه دیپلماسی وسیاست خارجی کشور به فکر لغو روادید باشند.
 
مسئولین کشوری باید بپذیرند که اربعین قسم جدایی ناپذیر تاریخ وفرهنگ ومذهب  این کشور ومردم شیعه سراسر جهان است واین حماسه هرسال با اقتدارتر از سال قبل از ان برگزار خواهد شد پس با وجود برنامه حذف روادید با دیگر کشورها ،عدم حذف روادید مابین کشور ایران وعراق جای شگفتی دارد! که باید در اسرع وقت مقدمات نشست وهماهنگی مسئولین مرتبط دوکشور برای حذف روادید فراهم شود.
 
موضوع دیگر مربوط به زیرساختهای استان ایلام است ،کنگره بزرگ اربعین چهارمین سال متوالی خود را پشت سرگذاشت،اگرچه تلاش قابل تحسین مسئولین استان ایلام  خصوصا استاندار محترم استان برای آماده سازی زیرساختها را نباید نادیده گرفت اما واقعیت این است زیرساختهای استان ایلام جوابگوی این حجم زائر نبوده ونخواهد بود وعدم مرتفع شدن نقصانها وضعف زیرساختها قطعا مصائب وسختی هایی را برای سالهای آتی بدنبال خواهد داشت.
 
مسئولین کشوری که به استان ایلام سفر داشته قطعا از نزدیک ضعف زیرساختها ونقصانهای استان را لمس نموده اند ،لازم است این موضوع مهم را پشت گوش ننداخته واز همین حالا با تغییر نگرش به زیرساختهای ایلام از استانی به ملی ،با عزمی جهادی وانقلابی زمینه رفع نواقص وتقویت زیرساختهای استان ایلام را فراهم آورده تا در اربعین سال آتی شاهد مشکلی دراین زمینه نباشیم ومهمتراینکه این نگرش وطرز فکر در بین مسئولین کشوری شکل بگیرد که اینک مهران وایلام فقط متعلق به ایلامیان نبوده بلکه آبادانی استان ایلام وخاصه شهرمرزی مهران برای تک تک افراد این ملت بزرگ مهم واثرگذار است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
ده روز مونده به اربعین به فکر جاده و درست کردن می افتن ایلام رو بدن عراق بهتره کدو مسوول دلش برا ایلام میسوزه ایران تهران و مشهد و تبریز و اصفهانه
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
دیروز اداره راه داشت در کمر بندی شرقی سرعت گیر نصب میکرد!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار