عباس آخوندی، وزیر راه دولت یازدهم، خود را از مدافعان لیبرال دموکراسی می داند و پیشتر گفته که اخلاق حرفه ای بر آمده از این مکتب است. با توجه به اینکه در طول ریاست او بر وزارت راه، در دو حادثۀ خونین جان 45 مسافر گرفته شده است، باید دید که او اخلاق حرفه ای لیبرال دموکرات ها را در پیش می گیرد یا خیر. آن طور که محمد شریعتمداری گفته، باید برای رفع بلا ها صدقۀ حکومتی بدهیم. مردمِ معترض بر عملکردِ آقای وزیر، می خواهند که او صدقۀ حکومتی باشد.
کد خبر: ۳۳۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 27 November 2016
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران، در توییتی نسبت به حوادث چند روز اخیر  از جمله حادثه تلخ  برخورد دو قطار به یکدیگر در سمنان و انفجار انتحاری  تکفیری های ظالم در میان خودروهای زائرین حسینی نوشته است: صدقه حکومتی بدهیم شاید سلسله حوادث ماه صفر متوقف شود.

این اولین حادثۀ ریلی در سال های اخیر نبوده

به گزارش «تابناک اقتصادی»، دیروز در حادثۀ خونین ریلی، 44 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و بیش از صد نفر مصدوم راهی بیمارستان ها شدند. با اینکه عامل این تصادف خطای انسانی و به نوعی مدیریت نامناسب در خطوط ریلی کشور تشخیص داده شده، هنوز وزیر راه موضع خاصی در پیش نگرفته و تنها به این نکته که خوشبختانه تمام مسافران قطار بیمه بوده اند، بسنده کرده است. 

برخورد دو قطار با یکدیگر، در سال های اخیر نیز سابقه داشته است. در 15 خرداد 93 یک قطار مسافربری در مسیر تهران-مشهد در ایستگاه امروان  دچار سانحه شده بود. در این سانحه نیز، بر اثر برخورد قطار مسافربری با یک قطار باری متوقف در ایستگاه یک نفر کشته و 31 نفر مجروح شده بودند. با توجه به این که ایستگاه امروان دامغان در حوزه ریلی شمال شرق کشور قرار دارد و حادثه امروز نیز در همین محدوده و شبیه به حادثۀ سال 93 است، این پرسش ایجاد می شود که که درصورت انجام شدن اقدامات لازم، چرا باز ما باید شاهد از دست دادن جان هموطنان مان به خصوص در این مسیر باشیم؟ آیا این بی تدبیری مسئولین و بی توجهی آن ها به حفظ جان مسافران را نشان نمی دهد؟

تقدیم طرح استیضاح آخوندی، وزیر راه و شهرسازی

در پی سانحه دلخراش برخورد قطار سمنان-مشهد، به علت سوء مدیریتی که موجب حادثه مرگبار ریلی در خط آهن سمنان ـ مشهد شد تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز متقاضی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی شدند.

تعداد امضاهای نمایندگان متقاضی استیضاح عباس آخوندی تاکنون به 50 نفر رسیده است. رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفته است: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه آتی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

لیبرالیسمی که هزینۀ لیبرال بودنش را پرداخت نمی کند!

عباس آخوندی که عملکردش در بخش مسکن و حمل و نقل همواره مورد انتقاد واقع شده، در پروندۀ خود پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن‌مهر، عدم پیگیری مسأله نوسازی بافت‌های فرسوده، سقوط هواپیما، گرانی بلیت قطار، هواپیما، اتوبوس بین‌شهری و عوارض، و چندین وعده عملی نشده دارد، یکی از مدافعان لیبرالیسم است. وی پیشتر اخلاق حرفه ای را نتیجۀ لیبرالیسم دانسته بود.

آخوندی که در انگلستان نیز تحصیل کرده و دکتری خود را از دانشگاه رویال هالووی گرفته است، با لیبرال دموکراسی بریتانیا آشنایی کاملی دارد. اگر بخواهیم با وجود این دو حادثۀ ریلی و کشته شدن 45 نفر مسافر از اخلاق حرفه ای صحبت کنیم، چنین امری در بین لیبرال دموکرات های غربی که او مدافع آن است به استعفا و معذرت خواهی از  مردم ختم می شود، بگذریم از اینکه شرقی ها بیشتر احساس مسئولیت می کنند و اگر جان 45 نفر بیگناه به خاطر بی تدبیری آن ها گرفته شود، چه بسا از شرمساری هاراگیری کنند.

به نظر میرسد که مردم نیز با شریعتمداری برای پرداخت صدقه حکومتی موافقند و نشانۀ آن درخواست کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی برای استعفاء آقای وزیر است. انتظار می رود با تکرار حادثۀ ریلی، او اخلاق حرفه ای لیبرال دموکرات ها را به جا آورد و خود به نشانۀ شرمساری از کشته شدن مردم بیگناه و به احترام مردم از سمت وزارت راه استعفا دهد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار