هیچکدام از مسئولان نسبت به استان ایلام دید منفی ندارند البته برخی مسئولان ارشد این نگرانی را داشتند که اگر حجم جمعیت زیاد بسوی مرز مهران بیایند امکان ارائه خدمات مناسب به آنها در این مرز وجود ندارد.
کد خبر: ۳۳۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 27 November 2016
تابناک ایلام ::در ایام تردد زائرین اربعین حسینی از مرز مهران ،براثر ازدحام هزاران نفر از افراد فاقد مدرک قانونی دراین مرز ، مشکلات ناخوشایندی به وقوع پیوست که با انسداد مرز توسط مسئولین عراقی ،حتی از تردد افراد دارای ویزا وگذرنامه ممانعت به عمل آمد.
 
ازسویی درطول ایامی که مردم ومسئولین استان با بکارگیری تمامی ظرفیتهای مردمی ودولتی سرگرم استقبال ،اسکان وپذیرایی از زائرین اربعین حسینی بودند ،متاسفانه دستگاههایی نظیررسانه ملی با نادیده گرفتن این مهم ،با انتشار گزارشهای جهت دار سعی در تضعیف جایگاه استان وترغیب زائرین برای خروج از سایر مرزها داشتند.
 
این حق کشی های هدفدار  ،واکنش مسئولین استان علی الخصوص استاندار وامام جمعه استان را بدنبال داشت ،مواضع سرسختانه وشفاف استاندار ایلام در گفتگوی مستقیم با یکی از شبکه های تلویزیونی ودفاع تمام قد ایشان از جایگاه مردمی مرز بین المللی مهران وهمچنین انتشار نامه امام جمعه ایلام به وزیر کشور در زمینه کوتاهی های صورت گرفته وبی برنامگی های ستاد اربعین از جمله مهمترین واکنشها به این مساله مهم بود.
 
امام جمعه ایلام در نامه ارسالی به وزیر کشور با اشاره به انسداد مرز وبازگشت بسیاری از زائرین از مرز مهران عنوان کرده بود:"سوال مردم این است شما به چه حقی از حضور زائرانی که ویزا برای سفر به عتبات گرفته بودند ممانعت بعمل آورده بودید؟ حالا بحث در رابطه با کسانی که بدون ویزا مراجعه کرده بودند نداریم و برخلاف قانون است اما شما چند روز بعد هم ممتنعت کردید و ده ها نفر در مهران از بنده سوال کردند که چرا ما برای ویزا اقدام کرده ایم اما از ادامه سفر ما ممانعت به عمل می شود؟ حالا اعلام کردند که عراق مرز خود را بسته که قبول نداریم.

زائرانی را که شما با چشمان اشک بار برگردانید باید فردا جواب امام حسین(ع) را بدهید و این را بدانید برخوردهای خشن جوابگو نیست  و در این میان خبرگزاری های معاند از جمله بی بی سی صحنه های برخورد را در مهران پخش کردند و جواب کسی که مسئول اربعین حسینی است چه خواهد بود؟"

اما انتشار این نامه نیز واکنش استاندار ایلام را در پی داشت ،وی با اشاره به نامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به وزیر کشور و انتقاد ایشان از نحوه اطلاع رسانی و عملکرد ستاد مرکزی اربعین در خصوص مرز مهران گفت: هیچکدام از مسئولان نسبت به استان ایلام دید منفی ندارند البته برخی مسئولان ارشد این نگرانی را داشتند که اگر حجم جمعیت زیاد بسوی مرز مهران بیایند امکان ارائه خدمات مناسب به آنها در این مرز وجود ندارد.
 
رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به بازدید وزیر کشور از مرز مهران اضافه کرد: رحمانی فضلی از نحوه خدمات رسانی و حجم فعالیت های صورت گرفته برای پذیرایی از زائرین اربعین در این منطقه قدردانی کردند که این نشان دهنده موفقیت مردم و مسئولان استان در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
آقای استاندار به صندلی نچسب چون به هیچکس وفا نکرده. حق مردم مظلوم ایلام به خوبی توسط حاج آقا لطفی بیان شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
متاسفانه دولت هر کجا قدم بذاره
همینه کار باید ب مردم سپرده بشه
دهلران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اقای استناندار یه خورده هم به فکر دهلران باشی بد نیست داداش این سمت به قول دوستمون به هیچی وفا نکرده فقط یه خوبی ویه بدی میمونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار