این روزها دانشگاه علوم قرآنی ایلام با مشکلانی جدی روبروست ،مشکلی که اگر مسئولین استانی دنبال چاره اندیشی برای آن نباشند ،نیمسال تحصیلی 95-96آخرین نیمسال برای دانشجویان و این دانشکده در استان ایلام خواهد بود.
کد خبر: ۳۳۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 28 November 2016
قرآن به عنوان مهم ترین منبع معارف در حیات بشری از جایگاه ویژه اي برخوردار است و این سرچشمه زلال الهی سند محكم و اصيلي در شناخت اسلام عزیز مي باشد . بنابراین شناخت قرآن و فراگیری تخصصی آن برای هر مسلماني ضروری وامری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش تابناک ایلام،دانشكده علوم قرآني ايلام كه يكي از دانشكده هاي تابعه دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم به مركزيت قم است که از سال 1390 با جذب دانشجو در دوره كارشناسي، فعاليت آموزشي خود را آغاز و در سال 1391 با اخذ مجوز پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد از شوراي گسترش وزارت علوم تحقيقات و فن آوري، اقدام به جذب دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد نموده است.

 این دانشکده علوم قرآنی در راستای تعلیم و ترویج علوم و فنون کلام وحی هم اکنون با 200دانشجو در دو مقطع کارشنایی و کارشناسی ارشد در حال فعالیت است.

ارتباط با قرآن و اهل‌بیت(ع) تکوین هویت است و جوان دانشجو علاوه بر جوانی، چون اهل دانش و علم و پژوهش است تأثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت و با مرجعیت علمی در عرصه‌های مختلف می‌تواند جامعه را تغییر دهد.


این روزها دانشگاه علوم قرآنی ایلام با مشکلات جدی روبروست ،مشکلاتی که اگر مسئولین استانی دنبال چاره اندیشی برای آن نباشند ،نیمسال تحصیلی 95-96آخرین نیمسال برای دانشجویان و این دانشکده در استان ایلام  خواهد بود.

دانشکده علوم قرآنی ایلام مدتی است که قربانی کش و قوس های سیاسی شده و به مرز تعطیلی نزدیک شده است.به همین علت و به زبانی ساده و صریح باید بگوییم  که دلسوزان قرآن در استان ایلام باید برای حل این مشکل ورود کنند.درصورت عدم اقدام به موقع  از سوی  مسئولان استان ،درآینده نه چندان دورباید شاهد  کوچ دانشجویان این دانشکده علوم قرآنی به استان کرمانشاه باشیم.

در هنگام هم صحبت شدن بادانشجویان  این دانشکده ،به این موضوع دست یافتیم که دانشجویان این دانشکده علیرغم بهره مندی از کمترین امکانات رفاهی و مشکلات متعدد،خواسته ای جز روشن ماندن چراغ تعلیم علوم قرآنی این دانشکده از مسئولین  ندارند.

درحالیکه که دانشکده علوم قرآنی ایلام  از مشکلاتی نظیر عدم بهره مندی از مکان آموزشی مناسب و خوابگاه برای اسکان دانشجویان و همچنین معلق بودن پست ریاست دانشکده رنج می برداما دانشجویان آن براین باورند که این دانشکده با کمترین امکانات  توانسته است از مطلبوب ترین کادر آموزشی وسطح کیفی بالای آموزش  برخوردار شود ،براین اساس حاضر به تحصیل در دردانشکده ای غیر از این دانشکده نخواهند بود.

بدون شک این مشکلات با همراهی وهمدلی مسئولین استان وتنها با دست توانای دولت مردان می توانند حل وفصل شوند تا از این طریق این مکان مجلل شده به کلام وحی الهی در استان برای ترویج علوم غنی ونورانی قرآنی پا برجا مانده وجوانان این دیار بتوانند با تحصیل علوم کلام وحی برمیوه درخت دانایی خود بیفزایند.

روز گذشته (7آذرماه)دکتر سلام امینی نماینده مردم استان  در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از دانشجویان و مسئولین دانشکده علوم قرانی ایلام ،اظهار کرد:مسئولین باید بدانند که دانشکده علوم قرآنی یااز اول نبایستی در استان تاسیس می شد و حال که تاسیس  شده ،تعطیلی آن کار درستی نیست.

وی ادامه داد: ما مدعی مرکزیت جهان اسلام وخود را کانون ترویج توحید جهانی اسلام می دانیم ،حال تعطیلی یک مرکز آموزش علوم قرانی درمرکز استان با این شعارهای زیبا منافات داشته وزیبنده نظام و مردم استان ایلام شهید پرورنیست .

وی افزود: تعطیلی این مرکز قرآنی بدلیل عدم رفع مشکلات آن، برای مسئولین استانی یک آسیب جدی خواهد بود.

امینی اضافه کرد:مسئولین بایدبا همدلی ،تعامل وبرادری ،این مرکز ایده ها ،آرمان ها و آرزوی همه دوستداران قرآن را یاری  کرده و سرپا نگه دارند.

وی ابراز امیداری کرد با رایزنی وهمراهی اداراتی همچون اوقاف بعنوان بانی این دانشکده ،استانداری و دیگر مسئولین ،شرایط مطلوب برای رفع مشکلات این دانشکده به وجود آید.
 
 
 
گزاشگر :مجتبی قیطاسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار