عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم ازنقش مخرب عربستان درتصمیم گیری های اوپک برای کاهش تولیدنفت خبرداد.
کد خبر: ۳۳۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 03 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سلام امینی اظهار کرد: عربستان سعودی در طول سال های اخیر با سیاسی کردن نشست های اوپک همواره تلاش کرد تا اعضا را از رسیدن به توافقی که منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت ها شود باز دارد.
 
به گفته وی، همین عامل نیز منجر به متضرر شدن و کاهش درآمدهای اعضای اوپک شده بود ولی در نشست اخیر با تلاش های تیم وزارت نفت کشورمان، عربستان نتوانست در رسیدن به اهداف خود موفق شود.
 
وی افزود: توافق اعضای اوپک در نشست اخیر در سایه دیپلماسی قوی و قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران محقق شد و توانستیم حتی سایر اعضای غیر اوپک همچون روسیه را نیز با خود همراه کنیم.
 
امینی تاکید کرد: این توافق در شرایطی حاصل شد که تنها کشوری که از کاهش تولید مستثنی شد و حتی توانست تا 90 هزار بشکه در روز نیز به تولید فعلی خود بیافزاید، جمهوری اسلامی ایران است.
 
نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره و پس از توافق هسته ای تاکید کرده که تا دستیابی به حق مسلم خود که همان رسیدن به سطح تولید پیش از تحریم هاست، تلاش می کند و از حق خود کوتاه نخواهد آمد بنابراین با رایزنی فشرده و تلاش مسئولان وزارت نفت توانستیم به این موفقیت دست یافته و به بالاترین سطح تولید پس از انقلاب اسلامی دست یابیم.
 
امینی دستیابی به این موفقیت را در چارچوب مصالح ملی و حفظ اقتدار و دستاوردهای ایران اسلامی در ابعاد بین المللی ارزیابی کرد و گفت: با وجود آنکه هجمه بسیار سنگینی توسط استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه برای توسعه ایران هراسی در منطقه مشاهده می شود، کشورمان در سایه سیاست های منطقی و اصولی خود توانسته نه تنها این تبلیغات را خنثی کند بلکه در چارچوب سیاست های کلی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب به حرکت رو به جلوی خود ادامه می دهد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از اعضای این کمیسیون خواست در نخستین جلسه خود با دعوت از وزیر نفت و تیم همراه ایشان به خاطر کسب این موفقیت از آنان قدردانی کند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار