رئیس اداره اشتغال، مشارکت های مردمی و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی ایلام از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل با سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 04 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ نسرین شهبازی روز یکشنبه  افزود: این تفاهم نامه به مدت یکسال و به منظور توانمندسازی و حمایت از ایجاد اشتغال و پایداری مشاغل افراد جامعه هدف ساکن در مناطق روستایی استان که می توانند در قالب آن از دوره های توجیهی و مشاوره های شغلی بهره مند شوند منعقد شده است.
 
وی موضوع همکاری این تفاهم نامه را گسترش همکاری مشترک و بهره مندی از امکانات و توانمندی های دو طرف، ارایه آموزش مهارتی به مددجویان روستایی و عشایری آماده اشتغال و همکاری در سازماندهی مددجویان روستایی و عشایری در قالب ایجاد تشکل های اقتصادی، اجتماعی برشمرد.
 
وی سازماندهی و تبادل بانک های اطلاعاتی، تشکیل کمیته های همکاری استانی و شهرستانی، انجام ارزیابی از روند دستیابی به اهداف و برنامه های مشترک، تامین وسیله ایاب و ذهاب و برگزاری کارگاه، سمینار و جشنواره های استانی، شهرستانی را از تعهدهای مشترک این تفاهم نامه برشمرد.
 
به گفته شهبازی، بر اساس این تفاهم نامه سازمان جهاد کشاورزی استان متعهد به نیازسنجی آموزشی، ترویجی مددجویان، اجرای دوره های مهارتی مورد نیاز مددجویان، تامین کارشناس برای ارایه خدمات مشاوره ای شغلی به مددجویان، همکاری در معرفی مددجویان بی سواد و کم سواد به مراجع ذیربط، تولید بسته های آموزشی، تخصیص درصدی از تسهیلات بانکی و صدور گواهینامه پایان دوره برای مخاطبان شده است.
 
وی تعهدهای بهزیستی را شامل ارایه لیست مددجویان آماده اشتغال به سازمان، ملزم کردن مددجویان آماده اشتغال به شرکت در دوره های مهارتی، تشویق، ترغیب و فراخوان مددجویان برای حضور در فعالیت های ترویجی، پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان آموزش دیده و تامین هزینه تولید رسانه های ترویجی ویژه مددجویان برشمرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار