استاندار ایلام گفت: با وجود خدمت های بسیاری که به خانواده های شهدا و ایثارگران از سوی نظام اسلامی ارائه شده اما نظام هنوز به این افراد بدهکار است.
کد خبر: ۳۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 04 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز یکشنبه در گردهمایی عوامل اجرایی طرح شاهد استان ایلام اظهار کرد: اقدام های لازم و در خور شان خانواده های شاهد و ایثارگر هنوز انجام نشده و با وجود اقدام های زیاد، مسائل و مشکلات فرزندان و خانواده های شهدا و ایثارگران بطور کامل حل نشده است.
 
وی افزود: بسیاری از جانبازان و خانواده های شهدا با وجود تمامی مشکلات جسمی همچنان چند بیکار در خانه دارند که همین مساله باعث ناراحتی بیشتر آنها می شود.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: هرچند در شرایط مساوی تلاش شده فرزندان خانواده های شاهد و ایثارگر این استان در پست های مختلف از جمله سمت های مدیریتی بکار گرفته شوند.
 
مروارید یادآور شد: در رده مدیران داخل و خارج استانداری ایلام افرادی از میان فرزندان شاهد انتخاب شدند که به عنوان ادامه دهنده راه پدران شهید خود از موفق ترین مدیران استان هستند.
 
استاندار ایلام در خصوص شرایط تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: امکانات خوبی برای تحصیل این افراد فراهم است اما باید در زمینه هدایت تحصیلی آنان اقدامات مناسبی انجام شود.
 
مروارید افزود: بر خلاف تصور بیشتر افراد جامعه در خصوص استخدام و اشتغال خانواده های شهدا واقعیت چیز دیگری است و تنها در استان ایلام سه هزار نفر بیکار شاهد و ایثارگر داریم.
 
وی تاکید کرد: بنابراین مسئولان باید تلاش کنند دانشجویان شاهد و ایثارگر به سمت رشته های مورد نیاز جامعه و دارای بازار کار هدایت شوند تا در آینده برای استخدام آنها با مشکل مواجه نشویم.
 
گردهمایی مسئولان اجرایی طرح شاهد با حضور استاندار ایلام، مدیرکل آموزش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط با این طرح در دانشگاه ایلام برگزار شد.
 
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار