رئیس دانشگاه ایلام ازآغاز اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه ایلام خبرداد.
کد خبر: ۳۳۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 04 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمد علی اکبری اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته پژوهش در آئینی 18 دانشجوی غیر ایرانی اشتغال به تحصیل خود در دانشگاه ایلام را آغاز کردند.
 
وی یادآور شد: این دانشجویان در رشته های کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، کارشناسی ارشد ادبیات عرب و کارشناسی عمران، معماری، فناوری اطلاعات و مهندسی شیمی تحصیل می کنند و توسط واحد روابط بین الملل دانشگاه دوره آموزش زبان فارسی برای آنها برگزار می شود.
 
رئیس دانشگاه ایلام گفت: مسئولان این دانشگاه با پیگیری های مجدانه در یک سال گذشته توانستند ضمن کسب تاییدیه وزارت آموزش عالی عراق، برای اولین بار در فهرست دانشگاه های پذیرنده دانشجوی خارجی قرار بگیرد.
 
علی اکبری همچنین از برنامه ریزی برای پذیرش گروه بعدی دانشجویان خارجی در بهمن ماه خبر داد و افزود: مراحل کنسولی و صدور ویزای دانشجویی برای گروه دوم از دانشجویان غیرایرانی در دست اقدام است.
 
وی یادآور شد: این دانشگاه همچنین در ماه گذشته پذیرای 10 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه التقنیه الوسطی عراق بود که به مدت یک هفته زیر نظر اساتید گروه برق دانشگاه ایلام در کارگاه آموزشی سیستم های توزیع برق شرکت کردند.
 
دانشگاه ایلام با شش هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیرمجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
 
برای نخستین بار این دانشگاه در تمام رشته ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجوی خارجی پذیرش می کند.
 
استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.
 
استان ایلام با 430 کیلومتر بیشترین مرز مشترک با کشور عراق را دارد و با سه استان دیالی، میسان و واسط عراق هم مرز است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار