معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام از آغاز اجرای طرح غربالگری اوتیسم در این استان همزمان با هفته معلولان در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 05 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ فرمان عزیزنیا روز دوشنبه اظهار کرد: در اجرای این طرح مددجویان 2 تا 5 ساله که دارای اختلال ذهنی باشند زیر پوشش قرار گرفته و از آنها تست ویژه غربالگری اوتیسم گرفته می شود.
 
وی افزود: فرد مبتلا به اوتیسم (اختلال نافذ رشد) در سال های اولیه زندگی دچار تاخیر و انحراف در رشد مهارت های اجتماعی اعم از کلامی و غیر کلامی می شود.
 
عزیزنیا تاکید کرد: این بیماران پس از شناسایی باید زیر پوشش خدمات تخصصی نظیر توانبخشی آموزشی،توانبخشی پزشکی، توانبخشی روانی، اجتماعی و توانبخشی هنری قرار گیرند.
 
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: در این طرح علاوه بر بیماران اوتیسم خانواده های آنها نیز همزمان آموزش دیده تا نحوه برقراری ارتباط با این افراد را فرا گرفته و مد نظر قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 31 بیمار مبتلا به اختلال اوتیسم در استان ایلام شناسایی شده اند، اضافه کرد: این طرح با هدف شناسایی این بیماران و خدمات دهی به آنها، ابتدا در شهرستان ایلام اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود در آینده دیگر مناطق و شهرهای استان زیر پوشش قرار گیرند.
 
بیش از 11 هزار معلول در استان ایلام شناسایی شده است.
13 آذر بعنوان روز جهانی معلول تعیین شده و به همین مناسبت 12 تا 18 آذر در کشورمان هفته معلولان نامگذاری شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار