استاندار ایلام با اشاره به کارآیی هنرستان ها در پرورش استعدادهای فنی دانش آموزان بر لزوم تقویت این مراکز آموزشی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 05 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش هر کشوری پرورش استعدادها و تربیت های انسان های شایسته و مولد برای ورود به بازار کار و صنعت است.
 
وی افزود: با توجه به نقش و اهمیت کارآفرینی در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، از نظام آموزشی هر کشوری انتظار می رود شهروندان شایسته کارآفرین را تربیت کند.
 
استاندار ایلام یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای توسعه آموزش و پرورش ضرورت است و همه ارگان ها باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.
 
مروارید با بیان اینکه آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده است، گفت: کمک های مالی دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش باید در یک چارچوب خاص و با حفظ شان این دستگاه همراه باشد.
 
وی با اشاره به اهداف طرح تولیدی کردن هنرستان ‌ها و مدارس کار و دانش تاکید کرد: این طرح برای توانمند سازی دانش‌اموزان و نسل جوان برای ورود به بازار کار در آینده بسیار سودمند است که ضمن آشنا شدن دانش آموزان با شیوه‌ های تولید و کارآفرینی آنها را برای ورود به بازار کار آماده می کند.
 
استاندار ایلام گفت: کارهای عملی و تولیدی در کنار درس‌های تئوری فرصتی بسیار مغتنم برای دانش آموزان است تا ایده‌های خلاق خود را در رابطه با دروس خود به کار بگیرند و در کنار تحصیل اقدام به درآمدزایی و نیز اشتغال بکنند.
 
مروارید یادآور شد: اجرایی شدن برنامه‌های آموزش و پرورش و فعالیت‌های دانش‌ آموزان هنرستان ‌ها نیازمند همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح ریشه کنی بی سوادی در استان بر رقابتی کردن و ایجاد انگیزه در بین مردم به منظور ریشه کنی بی سوادی در شهرستان های مختلف تاکید کرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار