امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران؛
امام جمعه ایلام گفت: شهرستان دهلران با دارا بودن اراضی حاصلخیز و مستعد کشاورزی نقش مهمی در تولید محصولات استان دارد که باید این ظرفیت های بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.
کد خبر: ۳۳۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 05 December 2016
امام جمعه ایلام گفت: شهرستان دهلران با دارا بودن اراضی حاصلخیز و مستعد کشاورزی نقش مهمی در تولید محصولات استان دارد که باید این ظرفیت های بالقوه  به بالفعل تبدیل شوند.
به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام محمد نقی لطفی  در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان  دهلران که ائمه جمعه استان نیزحضورداشتندبا اشاره به سوابق مردم دهلران در دفاع مقدس گفت: اجرای طرح احیای 50 هزار هکتاری اراضی دهلران بدستور رهبر معظم انقلاب خدمتی ماندگار است که شکوفایی کشاورزی و رونق تولید و اشتغال منطقه را بدنبال دارد اگر چه دهلران با توجه به ظرفیتش هایش لایق بیشتر از اینها نیز هست و جا برای کار دارد.
 
امام جمعه ایلام افزود : شهرستان دهلران با دارا بودن اراضی حاصلخیز و مستعد کشاورزی نقش مهمی در تولید محصولات استان دارد که باید این ظرفیت های بالقوه  به بالفعل تبدیل شوند.
وی افزود:با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا استان ایلام دروازه عتبات عالیات است گفت:به لحاظ امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات استان ایلام و مرز مهران همواره مورد توجه زائرین است و درآ ینده نیز مرز دهلران از این مزیت بهره مند خواهد شد.
نماینده ولی فقیه وامام جمعه ایلام اظهار داشت : شهرستان دهلران با داشتن ظرفیت های مهم نفت وگاز می تواند زمینه اشتغال جوانان بیکارمنطقه را فراهم کند ولی تا  کنون آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است
وی به استخراج روزانه 200هزار بشکه نفت از منابع نفتی دهلران اشاره کردو گفت:می طلبد در دهلران با ایجاد پالایشگاه زمینه ای برای تبدیل نفت خام به سایر فرآورده ها فراهم شود و این مهم برای تامین منابع ارزی کشور و ایجاد اشتغال که از دغدغه های کلان کشوری است موثر است.

حضرت حجت الااسلام والمسلمین لطفی در ادامه  تحریک آمریکا توسط بعضی کشور های منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران  و تحریم ها را یادآور شدو تصریح کرد:در برجام ایران حسن نیت خود را بخوبی نشان داد و به تعهداتش عمل کرد.
امام جمعه ایلام از موضع قاطعانه رئیس جمهوردر خصوص تحریم های 10 ساله سنا علیه کشورمان تقدیر کرد و افزود:این جای تقدیر دارد که رئیس جمهور با موضع قاطعانه گفت که اگر تحریم های 10 ساله تمدید شود نغض برجام است و پاسخ خواهیم داد.
لطفی جایگاه ایران اسلامی در جهان را مقتدرانه و عزت مندانه دانست وگفت:همه اینها از برکات اربعین،امام حسین(ع)،اخلاص مردم و خدمتگزاری انها به اهل بیت است.
امام جمعه ایلام افزود :با توجه به خواسته مردم و ازطرفی میانی بودن مرز چیلات دهلران بین استان خوزستان و ایلام و در جهت کاهش بار ترافیک و زائرین موثر  می باشد  وهمه مسئولان در تلاش هستند تا این مرز نه تنها برای زائرین بلکه بصورت بازارچه نیز گشایش یابد و تا کنون اقدامات خوبی در حوزه زریساختی آن انجام شده و افق این مرز روشن است
وی از عملکرد رسانه ملی در جهت انعکاس همایش میلیونی خدمت مردم ایلام به زائرین و حجم تردد از این مرز انتقاد کرد و گفت:این حضور و خدمت مردم باید منعکس می شد و حتی باید مستندی از این تشکیل می شد.
در این نشست  علاوه بر اعضای شورای فرهنگ ،اعضای کمیته مشارکت های مردمی و خادمان زائرین اربعین شهرستان نیز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار