مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره گفت : در سال زراعی جاری 9هزار و پانصد هکتار از زمین های زراعی شهرستان به کشت محصولات پاییزه اختصاص می یابد که اقلام عمده این کشت ها گندم وجو هستند.
کد خبر: ۳۳۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 06 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اصغر باباخانی درگفتگو باخبرنگارما گفت : پیش بینی می شود از این مقدار سطح زیر کشت 4هزار هکتار به کاشت جو،4هزار و800 هکتار به کاشت گندم و مابقی نیز به کشت حبوبات اختصاص یابد
 
وی با اشاره به اهمیت نوع بذر درسطح عملکرد محصول گفت : باتوجه به شرایط آب وهوایی شهرستان  وبا نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان ، از بذرهای کوهدشت ،چمران ،زاگرس و کریم درکشت گندم و از ارقام سرارود و ایذه نیز در کشت جو استفاده می گردد.
 
باباخانی در مورد تهیه بذر مورد نیاز کشاورزان نیز گفت :تقریبا برای  70 درصد ازنیاز کشاورزان  بذر گواهی شده و مورد تایید توسط جهادکشاورزی شهرستان  تهیه شده و دراختیارآنان قرار گرفته و برای افرادی که از بذرهای خود مصرفی  نیز استفاده می کنند کلاس های آموزشی-ترویجی تدارک دیده شده است .
 
وی افزود :عملیات کشت امسال با توجه به تاخیر دربارش نزولات جوی  دیرتر از زمان مشابه در سال قبل آغازشده و با روش های سنتی ومکانیزه انجام می گیرد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره اظهار کرد : پیش بینی می شود در صورت توزیع وپراکنش مناسب بارش  ها مقدار1تن و500 کیلوگرم از هر هکتار زیر کشت برداشت شود.
 
باباخانی مدیریت مزرعه توسط کشاورز را مهم تلقی کرده و بیان نمود :کشاورزان باید دراستفاده از نوع بذرونهاده های کشاورزی که نقش مهمی درافزایش عملکرد دارندبا استفاده از آزمون خاک ،نیاز سنجی کرده واز نهاده های مورد تایید کارشناسان جهاد کشاورزی بهره گیری نمایند.
 
وی با اشاره به ظرفیت دریاچه سد سیمره برای آبی نمودن زمین های زراعی بدره افزود:در سال های اخیر مطالعات طرح آبیاری  اراضی سطح شهرستان در سه حوزه زید –تلخاب –زرانگوش ، شهرک ولیعصر ودشت هندمینی انجام شده است .
 
باباخانی افزود :ردیف اعتباری دوطرح زید –تلخاب –زرانگوش و شهرک ولیعصرمشخص شده است که با تخصیص به موقع و برداشت حق آبه اختصاص یافته به شهرستان، می توان افق روشنی  برای تحول کشاورزی در بدره ترسیم نمود. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار