نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی گفت:طرح های متعددی در زمینه توسعه فعالیت های آب و خاک در استان ایلام در حال انجام است که بخش اعظم آنها توسط شرکت های مشاوره ای غیر بومی طراحی و اجرا می شوند و تنها درصد اندکی به شرکت های بومی واگذار شده است.
کد خبر: ۳۳۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 06 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سلام امینی در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: هم اکنون طرح های متعددی در زمینه توسعه فعالیت های آب و خاک در استان ایلام در حال انجام است که بخش اعظم آنها توسط شرکت های مشاوره ای غیر بومی طراحی و اجرا می شوند و تنها درصد اندکی به شرکت های بومی واگذار شده است.
 
وی افزود: شرکت های توانمندی در این حوزه در استان ایلام هستند که توانایی خود را برای اجرای این طرح ها اثبات کرده اند و حتی اگر برخی طرح ها بزرگ هستند می توان به تقسیم بندی مراحل اجرا بخشی از فرآیند کار را به شرکت های بومی استان سپرد تا قابلیت های خود را بیش از پیش بروز و ظهور دهند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: با توجه به بارش های بسیار خوب در سال آبی گذشته با تلاش کشاورزان میزان تولید محصولات کشاورزی استان بویژه در محصولات راهبردی گندم و جو افزایش قابل ملاحظه ای داشت.
 
به گفته وی، پرداخت به موقع مطالبات و خرید مستقیم دسترنج آنان از سوی دولت نه تنها دست دلالان و واسطه ها را کوتاه خواهد کرد بلکه باعث می شود تولیدات با قیمت واقعی و بدور از بازارگرمی دلالان در اختیار مصرف کنندگان رسیده و کشاورزان نیز از نتیجه زحمات خود منتفع شوند.
 
امینی همچنین خواستار اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های حوزه کشاورزی ایلام شد و تاکید کرد: اکتفا کردن به منابع استانی با توجه به محدودیت اعتبارات باعث می شود این طرح ها در زمان بسیار طولانی به بهره برداری برسند ضمن اینکه هم اکنون تعدادی طرح نیمه تمام در حوزه آب و خاک استان وجود دارد که اگر بتوان از صندوق توسعه ملی بودجه مورد نیاز برای اتمام آنها اختصاص داد، بهره برداری از آنها آثار و نتایج بسیار مثبتی برای استان ایلام در پی خواهد داشت.
 
وی یکی از مهمترین برنامه های در دست اجرای حوزه کشاورزی استان ایلام را انتقال آب از رودخانه سیروان استان کردستان در چارچوب طرح سامانه گرمسیری اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح سطح زیر کشت محصولات کشاورزی ایلام به سه برابر مقدار کنونی افزایش یافته و انقلاب بزرگی در حوزه تولید محصولات کشاورزی استان ایجاد می شود که امیدواریم با مساعدت مسئولان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به وجود منابع آبی و خاکی سرشار در استان ایلام ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل طرح های کشاورزی در دست اجرا، ایلام به یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور تبدیل شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار