معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:مصرف کنندگان با نصب و استفاده از سامانه TTAC.IR بر روی گوشی های تلفن همراه خود از قاچاق یا مورد تایید بودن کالاهای داوریی و آرایشی بهداشتی اطمینان حاصل می کنند.
کد خبر: ۳۳۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 07 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر نصراله نقدی اظهار کرد: مصرف کنندگان با نصب و استفاده از سامانه TTAC.IR بر روی گوشی های تلفن همراه خود از قاچاق یا مورد تایید بودن کالاهای داوریی و آرایشی بهداشتی اطمینان حاصل می کنند.
 
به گفته وی، مردم از طریق این سامانه یا ارسال پیامک به شماره 20008822 که از سال گذشته توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت راه اندازی شده به عنوان راهی مطمئن و موثر برای شناسایی و تشخیص سالم از غیر سالم و تایید یا عدم تایید اصالت کالاهای دارویی و بهداشتی مورد مصرف شان استفاده کنند.
 
وی افزود: با نصب این سامانه در گوشی تلفن های همراه خریدار مشخصات کالای مورد نظر خود همچون بارکد و UID را وارد این سامانه کرده و این سیستم با دریافت اطلاعات صحت و سلامت کالا یا عدم آن را به مصرف کننده ارائه می دهد.
 
نقدی یادآور شد: با کمک این سامانه، خریداران از تاریخ تولید و انقضای واقعی کالا، قاچاق یا مورد تایید و همچنین اصل یا تقلبی بودن جنس مورد نظر خود مطمئن می شوند.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون این سامانه برای کالاهای دارویی، بهداشتی و آرایشی فعال است و در آینده ای نزدیک نیز مواد غذایی و خوراکی نیز به آن اضافه می شود.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این سامانه به گونه ای طراحی شده که میزان خطا و اشتباه آن اندک و نزدیک به صفر است.
 
دکتر نقدی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا اشکال در خصوص کالاهای مصرفی مورد را از طریق سامانه مذکور یا شماره تلفن گویای 1490 گزارش دهند تا پیگیری موضوع با سرعت بیشتری توسط کارشناسان غذا و دارو انجام شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار