معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام گفت:اکنون از مجوع 11 هزار و 689 معلول در این استان چهار هزار و 574 نفر را معلولان جسمی، حرکتی تشکیل می دهند.
کد خبر: ۳۳۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 07 December 2016
 معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: بیشترین نوع معلولیت با نرخ 40 درصد در این استان را معلولیت های جسمی، حرکتی تشکیل می دهد.


به گزارش تابناک ایلام،فرمان عزیزنیا روز چهارشنبه به مناسبت هفته معلولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:بیشترین نوع معلولیت در این استان پس از جسمی، حرکتی را به ترتیب معلولان ذهنی 2 هزار و 676 نفر، بینایی هزار و 870 نفر، شنوایی هزار و 432 نفر، بیماران روانی 538 نفر، سالمندان دارای معلولیت خیلی شدید 458 نفر و معلولان ترکیبی (دارای چند نوع معلولیت) 141 نفر اعلام کرد.
 
عزیزنیا با بیان اینکه مسایل ژنتیک و وراثت عمده ترین علت معلولیت در این استان است، افزود: گروهی از عوامل محیطی نظیر تصادف، بیماری ها و سوانح ناشی از کار از دیگر علل بروز معلولیت در این استان است.
 
معاون توانبخشی بهزیستی ایلام تاکید کرد: فاصله گرفتن ازدواج های فامیلی و انجام به موقع مشاوره های ژنتیک در کاهش نرخ معلولیت در این استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 
وی یادآور شد: از مجموع معلولان استان ایلام پنج هزار و 838 نفر از خدمات مستمر و مابقی از خدمات غیر مستمر نظیر کمک هزینه تحصیلی، درمانی، توانپزشکی، وسایل کمک توانبخشی، بهبود تغذیه، مناسب سازی بهزیستی برخوردار هستند./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
در ایران بایستی "معلولیت اجتماعی" را نیز به طیف بندی معلولیت اضافه نمایند. به قول معروف معلولیت؛ محدودیت نیست. اما برای معلولین اجتماعی محدودیت هست و شاید بهتر است بگویم محدودیت باعث معلولیت می شود. امروزه در جامعه شاهد افراد زیادی هستیم که علی رغم طی طریق و گذار از ادوار زندگی هنوز نتوانسته اند مانند یک انسان عادی زندگی نمایند. چرا که با محدودیت هایی از قبیل پیدا کردن شغل، تامین مسکن و ازدواج روبرو هستند. اما مشکل اینجاست که جزء دسته بندی معلولین به حساب نمی آیند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار