معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:این نهاد در صورت تامین زمین مورد نیاز توسط مسئولان استان طرح هایی را که منجر به اشتغالزایی و سود آوری شود را حمایت کرده و حداکثر مدیریت توسط ستاد نیز سه ساله است و پس از این مدت در صورت بهره برداری کامل آنها را به شکل تعاونی یا سهامی واگذار می کند.
کد خبر: ۳۴۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 07 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در دیدار با معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: حوزه کشاورزی از مهمترین بخش هایی است که ستاد اجرایی فرمان امام در آن فعالیت می کند که با توجه به وجود منابع آبی و خاکی در استان آمادگی داریم تسهیلات مورد نیاز را برای اجرای این طرح ها فراهم کنیم.
 
وی افزود: ایجاد کشتارگاه صنعتی گاو در استان دارای مزیت نسبی است و با توجه به اینکه در شهرستان چرداول و شهر سرابله 13 هکتار زمینه مناسب با دارا بودن منابع آبی وجود دارد که می توان در این موقعیت یک کشتارگاه یک هزار و 500 راسی ایجاد کرد که امیدواریم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این طرح مشارکت کند.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: سالانه 50 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که سه برابر نیاز مصرفی ایلام است ولی به مقدار این میزان تولید کشتارگاه وجود ندارد که امیدواریم ستاد اجرایی در این حوزه نیز همکاری داشته باشد.
 
مروارید یادآور شد: در صورت ایجاد زنجیره کامل تولید مرغ در استان می توان ضمن ارزش افزوده بالا شرایط را برای اشتغال تعداد زیادی از افراد جویای کار فراهم کرد.
 
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این دیدار گفت: این ستاد در 2 شاخه بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر فعالیت می کند که در حوزه اقتصادی با در اختیار داشتن هفت هلدینگ آمادگی داریم در حوزه کشاورزی در زمینه های زراعت و دام طرح هایی را در استان های مختلف بویژه مناطق محروم اجرا کنیم.
 
هاشمیان اضافه کرد: این نهاد در صورت تامین زمین مورد نیاز توسط مسئولان استان طرح هایی را که منجر به اشتغالزایی و سود آوری شود را حمایت کرده و حداکثر مدیریت توسط ستاد نیز سه ساله است و پس از این مدت در صورت بهره برداری کامل آنها را به شکل تعاونی یا سهامی واگذار می کند.
 
وی یادآور شد: طرح های متعددی در این حوزه طی سال های گذشته مصوب و اجرا شده ولی به دلیل عدم کار کارشناسی دقیق برخی از آنها به ورشکستگی منجر شده اند و همین عامل لزوم جانمایی مناسب آنها و تامین بازار فروش مناسب را 2 چندان می کند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار