تعداد بیش از 655 هزار نفر از زائران اربعین که از طریق مرز مهران در استان ایلام راهی عتبات عالیات شدند از خدمات رایگان این نهاد که با مشارکت خیران فراهم شده بود بهره مند شدند.
کد خبر: ۳۴۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 08 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛نیکوکاران ایلامی به منظور خدمت به زائران اربعین که از طریق استان ایلام در آیین اربعین کشور عراق شرکت کردند  بیش از 45 میلیارد ریال کمک در اختیار این نهاد قرار دادند.
 
ضیاء رضایی مدیرکل امداد استان ایلام بیان کرد: از این میزان کمک حدود 50 درصد آن صرف خدمت رسانی به زائران اربعین شده و 50 درصد دیگر آن نیز در حال توزیع بین نیازمندان و مددجویان این استان است.
 
وی افزود: در زمان حضور زائران اربعین در استان ایلام و مرز مهران بیش از 655 هزار نفر  از این زائران از این کمکها که عمدتاً مواد غذایی و خوراکی بوده است بهره مند شده اند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی تعداد 15 پایگاه خدمت رسانی و موکب  توسط این نهاد در شهرستانهای مختلف محل عبور زائران اربعین در این استان راه اندازی گردید که از طریق این پایگاهها بیش از 19 میلیارد ریال کمک جهت خدمت به زائران اربعین جمع آوری و بین زائران توزیع گردید.
 
رضایی افزود: این نهاد در ایام اربعین نیز به تعداد 34 نفر از زائران مستمند و در راه مانده نیز برای عزیمت به شهرستانهای محل اقامت خود خدمت رسانی کرده است.
 
وی به دیگر خدمات این نهاد به زائران اربعین در این مدت اشاره کرد و گفت: با استقرار یکی از گروههای پزشکی جهادی در مرز مهران که به دعوت کمیته امداد صورت گرفت به تعداد بیش از1400 نفر از زائران بیمار خدمت رسانی شد  که ارزش خدمات ارائه شده در این زمینه بالغ بر 280 میلیون ریال بوده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه گفت: این نهاد در زمینه اسکان زائران اربعین نیز فعالیت داشته که در این مدت بیش از 6 هزار و 400 نفر نیز از طریق 13مهمانسرا و مکان اسکان در شهرستانهای ایلام، مهران و مناطق دیگر اسکان داده شدند. همچنین برای  تعداد 1550 خودرو مربوط به زائران اربعین نیز مکانهای پارک رایگان فراهم گردید./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار