جلال میرزایی ؛
نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ادعاهای مقامات اماراتی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف سعودی در عرصه جنگ یمن است و مقامات این کشور از پاسخگویی درباره نقششان در این رابطه واهمه و هراس دارند.
کد خبر: ۳۴۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 08 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی  در واکنش به نامه نگاری امارات به شورای امنیت درباره نقش ایران در قاچاق سلاح به یمن، گفت: این اظهارات و ادعاها از زبان افراد و کشورهای بیرون می آید، که دست هایشان به خون زنان و کودکان یمنی آلوده بوده و طرح این مسائل بسیار مضحک است.


وی افزود: ارتش امارات و سعودی از بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر در عرصه بین المللی محسوب می شوند، از این رو مقامات این کشور به جای نامه نگاری و طرح اتهامات واهی درباره ایران، باید جوابگوی اعمال خود در یمن باشند.

میرزایی ادامه داد: به طور حتم فرافکنی و جنجال سازی مقامات اماراتی نه تنها به حل بحران یمن کمکی نمی کند، بلکه موجب پیچیده تر شدن این موضوع می شود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس، افزود: جمهوری اسلامی قطعا ادعاهای بی پایه و اساس مقامات اماراتی را رد و محکوم می کند، البته سیاست کشورمان حمایت از کشورهای مظلوم جهان است.

«لانا نسیبه» نماینده امارات در سازمان ملل روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت ایران را به تسلیح انقلابیون یمن متهم کرد.

وی در این نامه به گزارش اخیر یک اندیشکده انگلیسی اشاره کرده و مدعی شده است که ایران در حال نقض قطعنامه 2216 و 2231 شورای امنیت سازمان ملل که یکی از ارسال سلاح به یمن را ممنوع کرده و دیگری صادرات تسلیحاتی ایران را، است.

در بخشی از این نامه آمده است: این محموله‌ها مدرکی دیگر دال بر رفتارهای توسعه‌طلبانه و ثبات‌زدای ایران در یمن است که در درگیری دمیده و غیرنظامیان و همسایگان یمن را در معرض تهدید قرار می‌دهد./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار