استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:به همت دولت تدبیر و امید طرح های مختلف در حوزه های آب و خاک، کشاورزی و نفت و گاز در دهلران انجام و یا در حال انجام است که نقش مهمی در توسعه شهرستان دارند.
کد خبر: ۳۴۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 08 December 2016
استاندار ایلام، نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام روز پنجشنبه  از مجتمع تفریحی و گردشگری آبگرم دهلران و طرح کاشت نهال در این مجتمع، یادمان شهید چاغروند و خدمات اکیپ پزشکی بنیاد نور آوران سلامت در دهستان دشت عباس بازدید کردند.
 
  استاندار ایلام با بیان اینکه یک نیروگاه برق 500 مگاواتی در دهلران ساخته می شود، گفت: مجوزهای زیست محیطی این واحد نیروگاهی گرفته شده است.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید عصر پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی چند طرح عمرانی در شهرستان دهلران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نیروگاه به منظور تامین برق مورد نیاز چاه های نفتی و همچنین صادرات برق به کشور عراق ساخته می شود.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون مراحل واگذاری زمین و دیگر موضوع های مربوط به احداث نیروگاه در حال انجام است، افزود: در حوزه اخذ مجوزها و پیگیری ها نیروگاه برق دهلران جلوتر از نیروگاه مهران است و سرمایه گذار در حال پیگیری مراحل ساخت این نیروگان است.
 
مروارید در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مرز چیلات و اقدام های صورت گرفته در زمینه زیرساختی این مرز تاکید کرد: مشکلات آب و برق، فیبر نوری و پوشش تلفن همراه برای مرز چیلات انجام شده است.
 
استاندار ایلام یادآور شد: از نظر ما مشکلی برای باز شدن مرز چیلات وجود ندارد ضمن اینکه در کشور عراق نیز موافقت برخی وزارتخانه ها گرفته شده و باید مورد تایید و موافقت نخست وزیری هم قرار گیرد که تاکنون انجام نشده است.
 
استاندار ایلام گفت: ظرف هفته های آینده موضوع این مرز با مسئولان استان واسط عراق پیگیری خواهد شدو امیدواریم تا قبل از اربعین سال آینده کارهای مربوط به فعالیت های تجاری و اقتصادی بین دو کشور از این مرز شروع شود.
 

مروارید با اشاره به طرح احیای 50 هزار هکتاری اراضی دشت عباس و نقش آن در رونق اقتصادی منطقه اضافه کرد: به زودی شبکه های سد میمه در سطح چهار هزار هکتار وارد فاز اجرایی می شود.
 
استاندار ایلام همچنین با اشاره به بهره برداری از پروژه های آب روستایی و راه و شهرسازی در شهرستان دهلران افزود: در سطح 120 روستای استان ایلام مشکل آب شرب داریم که به صورت فصلی یا دائمی آبرسانی سیار به این روستاها انجام می شود.
 
مروارید تاکید کرد: از طریق صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی و رفع مشکلات آب شرب روستاهای استان را در دستور کار داریم و ظرف 2 سال آینده یعنی تا پایان سال 97 تمام روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
 
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه های مجمتع آبرسانی سادات دانشگر و عین صوله، انقلاب و وحدت گفت: با اجرای این پروژه ها سال آینده در روستاهای شهرستان دهلران مشکل کم آبی نخواهیم داشت.
 
وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن جاده دهلران - اندیمشک افزود: با توجه به تفاهم نامه وزارت نفت و راه شهرسازی مسیر 112 کیلومتری دهلران به اندیمشک در چند فاز 2 بانده و چهار خطه می شود.
 
استاندار ایلام با بیان اینکه برای اجرای این پروژه در مجموع اعتباری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه می شود، یادآور شد: در اجرای این پروژه وزارت نفت 25 درصد و وزارت راه و شهرسازی 75 درصد اعتبار مورد نیاز را تامین می کنند.
 
وی اضافه کرد: برای اجرای 12 کیلومتر از این مسیر در فاز اول این پروژه از دهلران به سمت اندیمشک 120 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و در 12 ماه اجرایی خواهد شد.
 
مروارید گفت: مشکل این مسیر و تسهیل در ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای، ترافیک بالا، کم عرض بودن جاده، تردد زائرین و وجود شرکت های نفتی در منطقه با چهار بانده شدن بر طرف می شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار