یکی ازبرنامه های وزارت نفت اعلام شد؛
مشاور برنامه ریزی وزیر نفت گفت:کشف، استخراج، تولید و صادرات فرآورده های نفتی در حوزه های مشترک در مرزهای آبی و خاکی از برنامه های با اولویت وزارت نفت است.
کد خبر: ۳۴۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 09 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی محمد احمدی شامگاه پنجشنبه در جمع برخی از مردم شهرستان آبدانان اظهار کرد: دولت یازدهم با وجود عداوت و کارشکنی آمریکا و شرکای اقتصادی و همپیمانان سیاسی اش با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد محدودیت و تنگنای شدید در روند تولید و صادرات نفت، توانست با تدبیر کشور را مدیریت کند.
 
عضو هیات مدیره شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی، کاهش بی سابقه بهای نفت که توسط عربستان و برخی کشورهای منطقه و هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را یک سیاست و چالش بزرگ ایران ستیزی جهان سلطه دانست. وی افزود: دیپلماسی کارآمد دولت و هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری باعث شد جمهوری اسلامی با دستیابی به سهمیه پیش از تحریم ها در تولید روزانه نفت بین اعضای اوپک و افزایش نسبی قیمت نفت، بازار جهانی داد و ستد نفت را به تعادل برساند.
 
احمدی اضافه کرد: کشف، استخراج، تولید و صادرات فرآورده های نفتی در حوزه های مشترک در مرزهای آبی و خاکی از برنامه های با اولویت وزارت نفت است.
 
وی افق آینده اقتصاد نفتی ایران را امیدوار کننده دانست و گفت: انضباط مالی، سیاست های پولی و تعاملات و مراودت های جهانی دولت تدبیر و امید براساس یک برنامه منسجم و کنترل شده طراحی و در حال اجراست و با نگاه به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، آینده امیدوار کننده ای فرا روی انقلاب اسلامی ترسیم کرده است.
 
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به موقعیت حساس و نقش آفرینی نظام مقدس اسلامی در منطقه و جهان یادآور شد: همه باید با ایجاد وحدت و همدلی، دولت را یاری کنیم تا بتواند برنامه های راهبردی خود را در ابعاد ملی، منطقه ای و بین المللی به نحو مطلوب اجرا کند.
 
مشاور برنامه ریزی وزیر نفت، استان ایلام را یکی از استان های غنی و سرشار از منابع و ذخایر نفت و گاز دانست و تاکید کرد: امیدواریم با افزایش سهمیه تولید و صادرات نفت ایران در نشست اخیر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با تلاش و مشارکت مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و افزایش سهم ایلام در بودجه سالیانه کشور، شاهد رونق اقتصادی و جهش توسعه متوازن استان ایلام در سال های آینده باشیم./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار