مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت:همزمان با سراسر کشور و به همت سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه طبیعت و محیط زیست، 20 هکتار از عرصه های طبیعی کوه شلم واقع در بوستان جنگلی چغاسبز شهر ایلام در قالب این طرح بذر کاری شد.
کد خبر: ۳۴۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 09 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛رضا احمدی اظهار کرد: در این طرح، بذر گونه های بومی و سازگار با منطقه شامل بادام، بلوط، ارژن و بنه با نظارت کارشناسان اداره کل منابع طبیعی در زمین کاشته شد.
 
وی علت انتخاب دامنه کوه شلم برای کاشت نهال را وقوع آتش سوزی گسترده سال گذشته در این منطقه و از بین رفتن تعدادی از درختان این منطقه اعلام کرد و افزود: با بذر کاری در این نقطه می توان به احیای بافت های جنگلی حادثه دیده کوه شلم کمک کرد.
 
احمدی هدف از اجرای طرح ملی جنگلانه را تقویت جنگل ها و توسعه فضاهای سبز طبیعی دانست و تاکید کرد: این طرح عاملی موثر برای احیای مناطق جنگلی است که به علل گوناگونی چون آتش سوزی، خشکسالی، آفت و بیماری دچار آسیب شده اند.
 
وی در خصوص این طرح هم یادآور شد: طرح ملی جنگلانه نخستین بار به همت انجمن های مردم نهاد استان ایلام اجرا شد که با اجرای موفق آن در استان، به تدریج به عنوان یک طرح ملی مطرح و ایلام در این زمینه استان برتر و پبشرو کشور اعلام شد.
 
مدیرکل منابع طبیعی ایلام اضافه کرد: نقطه قوت و مثبت این طرح مردمی و خودجوش بودن آن است که در قالب یک پروژه غیر دولتی در زمره موفق ترین طرح های جنگل داری و احیای جنگل قرار گرفته و منابع طبیعی در این طرح به عنوان مهمان و کارشناس ناظر همکاری دارد.
 
طرح ملی جنگلانه در چهارمین سال اجرای خود روز جمعه با همکاری تعدادی از اعضای تشکل های غیر دولتی زیست محیطی، عموم مردم طبیعت دوست و مسئولان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان در منطقه جنگلی چقاسبز اجرا شد.
 
طرح ملی بذر و نهال کاری جنگلانه هر سال در روز 19 آذر به صورت سراسری در کشور اجرا می شود، این طرح از ابتدای شروع تاکنون در مناطقی از مهران، صالح آباد و ایلام اجرا شده است.
 
استان ایلام دارای 641 هزار هکتار اراضی جنگلی است.
 
سال گذشته و به علت وقوع بیش از 70 فقره آتش سوزی کوچک و بزرگ افزون بر یک هزار هکتار از اراضی جنگلی استان ایلام طعمه آتش شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار