استاندار ایلام؛
مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی استان باید کاری کنند که مقوله اقتصاد مقاومتی مورد نظر مسئولان بلند پایه کشور محقق شود.
کد خبر: ۳۴۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 11 December 2016
 استاندار ایلام تاکید کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های استان در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر کارگزاران و مسئولان بلند پایه کشور رضایت بخش و مطلوب بوده است.


به گزارش تابناک ایلام؛  محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی ایلام گفت: دستگاه های اجرایی و بانک های استان از همان آغاز طرح رونق بخشی تولید در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش ها و عملکرد مناسبی از خود نشان داده اند که جای قدردانی دارد.
 
وی یادآور شد: بخش اصلی مسائل و چالش های پیش روی فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشکلات انباشته شده تاریخی است که با کارشناسی علمی و دقیق و ارائه راهکار می توان بسیاری از آنها را حل کرد.
 
استاندار ایلام افزود: بررسی های کارشناسی دستگاه های اجرایی نشان می دهد که از 500 واحد صنعتی استان و 180 واحد تولیدی نیز غیرفعال و تعطیل است.
 
مروارید گفت: بر اساس این بررسی ها، 110 واحد صنعتی از مجموع 180 واحد تولیدی استان قابل احیا و بازگشت به چرخه کار و فعالیت بود و 70 واحد تولیدی باقی مانده نیز به علت های گوناگون از جمله قدیمی بودن خط تولید شرایط برگشت به چرخه تولید را نداشتند.
 
وی اظهار کرد: با وجود عملکرد مناسب دستگاه های اجرایی و بانک های استان در مقوله اقتصاد مقاومتی و طرح رونق بخشی تولید نیاز است برای تحقق کامل این رویکرد همه متولیان حوزه کار و تولید پای کار باشند و با همکاری و هم افزایی موانع سد راه را از پیش رو بردارند.
 
 
رئیس اتاق بازرگانی،صنعت، معدن و کشاورزی ایلام نیز به عنوان میزبان این نشست هدف از برگزاری این جلسه را بحث و بررسی در خصوص موانع تولید و مسائل واحدهای صنعتی استان اعلام کرد و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزون بر بازگشت واحدهای غیرفعال به چرخه کار و تولید باید به موضوع صادرات نیز توجه شود و به واحدهای فعال استان کمک کرد که در این حوزه نیز وارد شوند.
 
شعبان فروتن اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل و چالش های پیش روی صاحبان بنگاه های تولیدی استان ناتوانی در تامین وثیقه است که باید در این نشست ها که همه متولیان اصلی کار و تولید و بانک ها حضور دارند، راهکاری برای رفع این مشکل و بازگشت آنها به چرخه تولید اندیشیده شود.
 
وی تاکید کرد: بانک ها باید برای موفقیت کامل طرح تسهیل و رونق بخشی تولید در استان به صاحبان بنگاه های صنعتی اعتماد کنند تا از این راه بتوان بر موانع سد راه کار و تولید چیره شد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز گفت: در راستای سیاست های دولت برای رونق تولید در نتیجه همراهی و همکاری متولیان این حوزه کارهای بزرگ و مهمی در استان انجام شده است.
 
یارالله نصیری اظهار کرد: برای تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی تاکنون 72 بنگاه صنعتی غیر فعال و نیمه فعال استان ایلام به بانک های عامل معرفی شده اند که در مجموع 534 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته است.
 
وی افزود: 53 بنگاه تولیدی دیگر استان برای دریافت 350 میلیارد ریال تسهیلات نیز به زودی به بانک های عامل معرفی می شوند که با این رقم برای تحقق طرح رونق تولید در هشت ماه گذشته در مجموع نزدیک به 900 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این ادامه این نشست گفت: یک هزار و 243 نفر از آغاز طرح رونق بخشی تولید در بخش جهاد کشاورزی استان برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب نام نویسی کردند که بسیاری از آنها به علت های گوناگون از جمله قابلیت اجرایی نداشتن طرح در بررسی های کارشناسان این سازمان پذیرفته نشد.
 
همایون مظاهری اظهار کرد: 46 طرح مصوب در کارگروه اداری و ستاد تسهیل استان تاکنون برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که 323 میلیارد ریال وام به آنها پرداخت شده است.
 
وی افزود: همچنین در هشت ماه گذشته 113 میلیارد ریال از محل اعتبارهای داخلی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام برای مکانیزاسیون چاه های کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام نیز گفت: اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست، همه نهادها و دستگاه ها از جمله قوه قضاییه، رسانه ها و ائمه جمعه وظیفه دارند و باید کمک کنند این مقوله که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری است محقق شود.
 
مرتضی دارایی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی فقط بحث تسهیلات و ارزیابی عملکرد نیست بلکه رقابت پذیری و نوسازی صنایع خرد، کوچک و متوسط است و آنگونه که شایسته بوده تاکنون در استان به این موضوع پرداخته نشده است.
 
وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی با کمک و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان در سال گذشته 24 واحد صنعتی غیرفعال را احیا و به چرخه کار و تولید بازگرداند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار