اظهارات خواندنی مروارید در مورد 9 دی؛
مروارید با صراحت لهجه خاص خود عنوان داشت:من یک انقلابی هستم.آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را شناخته و جایگاه ولایت فقیه را ارزشمند و برای کشور حیاتی می دانم.
کد خبر: ۳۵۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 28 December 2016
این روزها ودر آستانه"9 دی " فضای سیاسی ورسانه ای استان تاحدودی متاثر از برخی اظهار نظرها پیرامون شرکت مدیران ارشد استان در مراسم این روز وحواشی ایجاد شده حول این موضوع بود.این موضوع وحواشی ایجاد شده به مستمسکی برای مخالفین دولت به خصوص استاندار صریح اللهجه ایلام مبدل شد تا آنان بتوانند به هرنحو ممکن با دراختیار گرفتن فضای استان وبا سواستفاده ا ز موقعیت به وجود آمده، تنها به مطامع واهداف سیاسی خود اندیشیده ودر این راه از هیچ کوششی برای تضعیف وتخریب ایشان فروگذار نمانند.
 
اما امروز "محمدرضا مروارید"در گفتگویی با خبرنگار تابناک ایلام،با گریزی بر سوابق انقلابی ومبارزاتی خود ودفاع از نظام در مقاطع مختلف ،مطالبی را مطرح نمود که می تواند بر مسیر نادرست ایجاد شده در راستای تضعیف وتخریب جایگاه این آیت الله زاده خط بطلان بکشد.
 
استاندار ایلام با اشاره به حضور همیشگی مردم در مراسمات مختلف انقلاب اظهار داشت:به اعتقاد بنده، مردم ما خودشان کاملا آگاه ودر اتخاذ تصمیمات خیلی دقیق هستند و نیازی به اجبارآنها برای انجام کاری احساس نمی شود؛ اما  کافیست با ایجاد  شرایط لازم زمینه را برای حضور و تبلور اندیشه های  آنان فراهم کنیم.
 
وی متذکر شد:نباید در اظهار نظرها و حرکتها، سلیقه ای برخورد کرده و از رهبری انقلاب سبقت گرفته و یا از ایشان عقب ماند.
 
"محمدرضامروارید" فعالیتهای خود در دوران قبل از انقلاب را یاد آور شد و گفت: به یاد دارم  در دهه 50  زمانی که در مقطع دبیرستان در حال تحصیل بودم ،کتاب درسهای امام را تحت عنوان حکومت اسلامی بصورت قاچاقی چاپ کرده بودند. تعدادی از این کتابها از طریق ابوی بدست ما رسیده بود که بعدا به "ولایت فقیه" تغییر نام یافت .
 
وی ادامه داد :همان موقع در اختیار داشتن آن کتاب مجازات سنگینی را  بدنبال داشت بنحویکه کمیته ضد خرابکاری ،مرحوم تعمیرکاری را به خاطر نگهداری این کتاب ۱۶ماه زندانی نمود وبعدا نیز به همین جرم بهمنطقه  بافت کرمان تبعید نمودند.من به اتفاق تعدادی ازدوستان در همان سالهای پر اختناق ،برای تحقق اهداف انقلاب این کتاب را بارها دست به دست کرده وبرای برپایی نظام اسلامی  هرگز هراسی به دل راه ندادیم.
 
مروارید تاکید کرد:با بیان این خاطرات می خواهم بگویم ،ما با نظریه امام در مورد نحوه اداره کشور بزرگ شده ایم وتا آخر عمرهم این نظریه را الگوی کاری خود قرارخواهیم داد ،اگرچه از رویش  انقلاب استقبال میکنیم ولی نباید به شکلی عمل شود که در داخل کشور حتی برای نیروهای دوستدار انقلاب حق اظهار نظر قایل نشویم.
 
مروارید گفت : یادم هست یک روز به دانشگاه تهران رفتم، در حالیکه شهید چمران در جبهه های دفاع مقدس حضور داشت، عده ای تندرو با نصب پلاکاردهایی ایشان را لیبرال و ...خطاب می کردند . تنها بعد از گذشت چند روز از این اتفاق ،ایشان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند؛ شاید جرم ایشان فقط پیروی بی ریا و خالص از امام و ولایت  بود ،دربیان مواضع وحرکتهایشان نه یک قدم جلو تر و نه یکقدم عقب تر می گذاشتند ،امابا این حال به لیبرال گرایی متهم شدند.
 
مروارید در ادامه این گفتگو بیان داشت : چند روز پیش حاج آقا لطفی نماینده محترم ولی فقیه دراستان گفتند که به محضر مقام معظم رهبری رفته واز ایشان برای سفر به استان ایلام دعوت به عمل آورده اند، اما معظم له با دلسوزی تمام برای دولت فرمودند "در حال حاضر وضع مالی دولت خوب نیست بالاخره این سفر مصوباتی را به دنبال خواهد داشت و به دولت بار مالی تحمیل خواهد کرد انشاءالله اوضاع که خوب شد به ایلام خواهم آمد ".حالا این نحوه نگاه متعالی و دلسوزانه ایشان را با برخورد برخی افراد مقایسه کنید که با هیاهو وجنجال حل مشکلات تاریخی کشور را یک شبه از این دولت مطالبه می کنند.
 
مروارید در خصوص مراسم 9دی گفت:در رابطه با شرکت در مراسم ۹دی باید بگویم ،خواندن ذهن اشخاص قبل از رسیدن  آنروز اصولا کاری اخلاقی نیست، ما برای کدام مراسم افراد را مجبور به حضور کرده ایم که حالا این کار را انجام بدهیم ؟اگر الان از این آقایان  بپرسید که آیا من در راهپیمائیهای ۱۳آبان یا روزقدس شرکت کرده ام ، قطعا خبر ندارند !حالا چرا بعضی اینقدر بر این مسئله ‌تاکید دارند؟چون قصدشان مطرح کردن مسائل جناحی وباندی بوده والا نیازی به طرح این مسایل وحرفها نیست.
 
مروارید با اشاره به ضرورت تحکیم پایه های نظام و تقویت رهبری خاطرنشان کرد :بعنوان نماینده عالی دولت دراستان ،هر مراسمی که بتواند به تحکیم نظام ورهبری کمک کند را میپذیریم؛ ولی اگر عده ای بخواهند از این طریق باعث کدورت و رنجش در جبهه انقلاب شوند بطور قطع این حرکات را رد خواهیم کرد.
 
استاندار ایلام تصریح کرد:همه یوم الله ها و مناسبتهای ملی و مذهبی در نظام جمهوری اسلامی متعلق به تمام ملت ایران بوده و  هیچکس حق ندارد این ایام را به سود یک جناح خاص مصادره نماید.
وی ادامه داد:در مراسماتی از قبیل 9 دی باید اصل تقویت اتحاد ملی وتبعیت از ولایت فقیه مورد نظر بوده و تخریب یک جریان سیاسی و دادن شعار بر علیه یک تفکر مورد قبول نظام و مردم نیست.
 
مروارید بیان داشت: ما با تفکرات و رفتارهایی مشکل داریم که منیّت داشته و سعی دارند در مراسم 9 دی تفکرات مورد قبول را مورد اهانت قرار دهند.
 
 استاندار ایلام ادامه داد: بالاخره در کشور ما دوجناح اصلاح طلب واصول گرا  وجود دارد که سلائقشان در نحوه اداره کشور با هم متفاوت است ؛اگر قرار باشد یک جناح با در دست داشتن مراکزی از قدرت و ابزارهای متعدد، جناح دیگر را متهم به مسائلی نماید که به وحدت آسیب برساند قطعا آن جناح گناهی نابخشودنی مرتکب شده اند.
 
مروارید تصریح کرد :براساس قانون نحوه فعالیت احزاب وجناحها که درسراسر دنیا نیز مرسوم است  ،هر جناحی میتواند نظرات خودرا  بدون اتهام به دیگران مطرح وبرای  کسب قدرت نیز تلاش کند ،ولی دراین راه نباید منافع ملی و وحدت جامعه را فدای منافع سیاسی وحزبی نمایند./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
درودبراستاندارباتدبیرایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار