ارائه آموزش های پیش از ازدواج به زوجهای مورد حمایت کمیته امداد از جمله دلایلی بوده که باعث شده امروزه شاهد کمترین میزان طلاق در بین خانواده های مددجوی این نهاد باشیم.
کد خبر: ۳۵۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 02 January 2017
مدیرکل امداد استان ایلام گفت: بیشتر از یک هزار و 600 زوج نیازمند و مورد حمایت کمیته امداد استان ایلام از ابتدای امسال تا کنون از کمک هزینه ازدواج این نهاد برخوردار شده اند.
به گزارش تابناک ایلام، ضیاء رضایی  اظهارکرد: به هر یک از این زوجها که امسال راهی خانه بخت شده اند 20 میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض خرید جهیزیه پرداخت شده است.
 
وی افزود: با اقدامات انجام گرفته در این زمینه امسال به تمامی زوجهایی که اقدام به تشکیل پرونده در این نهاد کرده اند کمک هزینه تامین جهیزیه به طور کامل پرداخت شده و اکنون هیچ مددجوی پشت نوبت دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه  در این استان وجود ندارد.
 
وی در ادامه به ارائه خدمات آموزشی به  خانواده های نیازمند اشاره کرد و افزود: به منظور کمک به تحکیم خانواده های مددجو امسال 2 هزار و 150 خانوار خصواً دختران در شرف ازدواج  در برنامه های مختلف آموزشی این نهاد شرکت کرده اند.

رضایی تامین جهیزیه را یکی از مهمترین خدمات این نهاد به جامعه هدف دانست و یادآور شد: از ابتدای تشکیل این نهاد تاکنون در مجموع 48 هزار نوعروس مددجوی زیر پوشش این نهاد در این استان با حمایت امداد راهی خانه بخت شده اند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تاکید کرد: ارائه آموزش های پیش از ازدواج و برنامه های دیگر توسط این نهاد باعث شده درصد طلاق در بین بین مددجویان ازدواج کرده و خانوارهای زیر پوشش این نهاد در مقایسه با مجموع نرخ استانی دیگر اقشار جامعه پایین تر باشد.
 
وی یکی از دلایل این موضوع را ارائه آموزش های پیش از ازدواج به مددجویان اعلام کرد و گفت: این نهاد علاوه بر آموزش های پیش از ازدواج به زوج های جوان، گواهینامه آموزشی نیز برای آنان صادر می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار