از سوی عضو جامعه روحانیت مبارز مطرح شد؛
از بین اصولگرایان، کسانی که با درس از شکست گذشته خود، این بار هر طور که شده می خواهند با یک کاندیدا وارد انتخابات شوند، نظر نهایی تصمیمات خود را به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپرده اند.
کد خبر: ۳۵۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 08 January 2017
از بین اصولگرایان، کسانی که با درس از شکست گذشته خود، این بار هر طور که شده می خواهند با یک کاندیدا وارد انتخابات شوند، نظر نهایی تصمیمات خود را به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپرده اند.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» گرچه عنوان می کند که از جزییات نشست های گروه های سیاسی اصولگرا خبر ندارد؛ اما نظرخواهی نهایی اصولگرایان از جامعتین را در تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تأیید می کند.

«حجت الاسلام و المسلیمن محمدتقی رهبر» با اشاره به رایزنی ها، نشست ها و تصمیماتی که در بین احزاب اصولگرا در حال شکل گیری است، اظهار کرد: هنوز نیمی از راه را طی کرده ایم و به گزینه خاصی نرسیده ایم.

وی البته از تصمیم اصولگرایان برای ورود به انتخابات با یک کاندیدا اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: نمی دانم در بین جریان اصولگرایی قرار بر ورود جمعی است یا حمایت از یک فرد خاص.

اگر وحدت نکنیم خسارت بزرگی می بینیم

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه به ضرورت وحدت اصولگرایان اشاره و تأکید کرد: اگر غیر از این باشد خسارت بزرگی به اصولگرایان وارد می شود. اگر هر گروهی راه خود را برود، معلوم است به نتیجه ای نخواهید رسید. تجربه گذشته هم این را نشان داده است.

رهبر ادامه داد: هر گاه در جریان اصولگرایی همدلی و همصدایی وجود داشته، ما به اهداف خود نزدیک تر شده ایم. پس می طلبد که با کسب تجربه از اتفاقات گذشته، فکر اساسی و واحدی برای ورود به انتخابات کنیم.

نگاه جامعتین حضور تک کاندیداست

وی با بیان اینکه ما امیدوار به رسیدن وحدت در جریان اصولگرایی هستیم، گفت: امیدواریم که اصولگرایان کمک کنند تا با عقلانیت و اخلاق راه امام و اندیشه های امام را در پیش بگیریم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در جامعتین نگاه جمعی بر این است که بر سر کاندیداتوری یک فرد به توافق برسیم، تصریح کرد: البته هنوز روی مورد خاصی وارد بحث نشده ایم.

شاید دو کاندیدا معرفی بشود

رهبر با بیان اینکه باید احتمالات موجود را هم پیش بینی کرد، یادآور شد: شاید دو نفر را برای ورود به انتخابات معرفی کردیم که تا قبل از رای گیری به عنوان کاندیدای اصولگرایان حضور داشته باشند. البته نظر اصولگرایان بر این است که در نهایت یک نفر به نفع دیگری کنار برود؛ چراکه در این صورت موفقیت اصولگرایان بیشتر خواهد بود.

وی با برشمردن ملاک هایی همچون حرکت در خط امام و رهبری، ولایتمداری، سازش ناپذیر بودن در برابر استکبار و مدیر و مدبر بودن برای کاندیدای مورد نظر اصولگرایان، موارد دیگری را هم که مورد نظر جریان اصولگرایی است مطرح کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: وجود پایگاه اجتماعی مناسب و تجربه مفید از گذشته که بتواند ثابت کند کاندیدای اصولگرایان توانایی بر دوش کشیدن بار سنگین مدیریت کشور را دارد، در گزینش نهایی کاندیدای اصلح نقش مهمی خواهد داشت. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار