وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری و زه کشی گدار خوش به گستره 2 هزار و 250 هکتار با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه صالح آباد در حال اجرا است.
کد خبر: ۳۵۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 11 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمود حجتی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی گدارخوش منطقه صالح آباد در شهرستان مهران اظهار کرد: با اجرای طرح های بزرگ سامانه گرمسیری و طرح های آبیاری نوین در اراضی پایین دست سد کرخه در مجموع 70 هزار هکتار دیگر به اراضی آبی استان ایلام افزوده می شود.
 
وی افزود: وضعیت اراضی کشاورزی استان ایلام در بخش آبیاری های نوین و زه کشی در دولت یازدهم از رشد قابل ملاحظه ای برخودار شده ضمن اینکه سیاست وزارت جهاد افزایش این روند است.
 
حجتی تاکید کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و وضعیت بارش ها و نزولات جوی در استان ایلام به زودی شاهد تحولات خوب و مطلوبی در این استان در زمینه رشد زیربخش های کشاورزی همچون آب و خاک و سیستم های نوین آبیاری خواهیم بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام هم در حاشیه این بازدید گفت: طرح آبیاری و زه کشی گدار خوش به گستره 2 هزار و 250 هکتار با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه صالح آباد در حال اجرا است.
 
سیدمحمدتراب میری اظهار کرد: این طرح طبق مفاد پیمان باید تا آذرماه سال آینده به بهره برداری برسد اما با توجه به سرعت مطلوب در پیشرفت کار پیش بینی ها از به بهره برداری رسیدن طرح در شهریور ماه سال آینده خبر می دهند.
 
وی افزود: این طرح شامل یک کانال با طول 9 هزار و 300 متر، یک خط لوله فولادی به طول 12 کیلومتر و 12 ایستگاه پمپاژ است که آب مورد نیاز 13 نقطه این دشت را تامین می کند و تاکنون برای آن 270 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
همچنین بازدید از طرح جنگل کاری اقتصادی مشارکتی در منطقه صالح آباد با کاشت گونه های چند منظوره سنجد، بادام، انار و کنار به وسعت 300 هکتار و سد گدارخوش از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به منطقه صالح آباد از توابع شهرستان مهران بود.
 
وزیر جهاد کشاورزی عصر چهارشنبه به ایلام سفر کرد و در سفر 2 روزه به این استان ضمن بازدید از طرح گدار خوش صالح آباد مهران در نشست اقتصاد مقاومتی با محوریت طرح های جهاد کشاورزی شرکت می کند و روز پنجشنبه نیز از طرح های حوزه کشاورزی شهرستان مهران بازدید خواهد کرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار