مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:یادمان منطقه عمومی میمک و شهید چاغروند دهلران برای بازدید کاروان های راهیان نور نیازمند تجهیز و احداث زیرساخت هستند که باید توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران این امور انجام شود.
کد خبر: ۳۵۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 12 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الله منصور بیگی اظهار کرد: بر اساس تقسیم بندی یادمان های جنگ تحمیلی از سوی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس این 2 یادمان باید توسط ارتش تجهیز و زیرساخت سازی شود که علت این تقسیم بندی نیز به خاطر حضور ارتش و عملیات های این نیروی دفاعی و نظامی کشور در زمان جنگ تحمیلی در این مناطق است.
 
وی افزود: ولی با توجه به اینکه هیچ یگان و تیپی از ارتش در استان ایلام وجود ندارد سپاه با وجود آنکه متولی تجهیز یادمان های میمک و شهید غلامرضا چاغروند نیست اما به طور جدی و مداوم برای ایجاد زیرساخت در این یادمان ها با مسئولان استان مذاکره و رایزنی می کند.
 
منصوربیگی گفت: عمده ترین نیازهای زیرساختی این یادمان ها احداث نمازخانه، استراحتگاه و سرویس های بهداشتی و همچنین تامین آب، برق و پوشش مخابراتی است که با ایجاد این نیازهای اولیه می توان کاروان های راهیان نور از سراسر نقاط کشور را به بازدید از این اماکن گسیل داشت که در حال حاضر به علت نبود این زیرساخت های ابتدایی امکان حضور کاروان ها در این یادمان ها امکان پذیر نیست.
 
وی تاکید کرد: یادمان خلبان شهید چاغروند در موقعیت مناسبی از جاده اصلی قرار دارد که با ایجاد این زیرساخت ها می تواند به محلی برای حضور گسترده کاروان های راهیان نور تبدیل شود در حالیکه اکنون این کاروان ها از محل این یادمان یا عبور کرده و یا تنها به حضوری گذرا و کوتاه مدت در این نقطه بسنده می کنند.
 
وی یادآور شد: سپاه استان ایلام تجهیز و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در یادمان هایی که به این نهاد محول شده را انجام می دهد هر چند باز هم این یادمان ها نیازمند تخصیص اعتبار هستند ولی تجهیز یادمان های متعلق به ارتش را نیز پیگیری می کند اما نکته حایز اهمیت به توجهی برخی مسئولان استان به تجهیز یادمان های دفاع مقدس استان است که باید بیش از پیش به این اماکن توجه شود.
 
منصوربیگی با گله مندی از بی توجهی برخی از مسئولان استان به یادمان های دفاع مقدس اضافه کرد: استان های دیگر دارنده یادمان سعی کرده اند با جذب و تخصیص اعتبار به بهترین شکل این یادمان ها را برای پذیرایی کاروان های راهیان نور تجهیز کنند اما این اماکن در استان ایلام مورد بی مهری و بی توجهی واقع شده اند.
 
شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، منطقه عمومی بانروشان ایلام، میمک مهران از مهمترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند.
 
در سال جاری تاکنون افزون بر 66 هزار نفر از سراسر کشور در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان های استان ایلام بازدید کرده اند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار