استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: استان ایلام در زمینه کشاورزی مشکلاتی دارد که نیازمند توجه وزارت جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۳۵۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 12 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام در زمینه کشاورزی مشکلاتی دارد که نیازمند توجه وزارت جهاد کشاورزی است که از جمله این طرح ها در دستور کار قرار دادن 10 هزار هکتار از اراضی دشت عباس برای اجرای طرح نوین آبیاری از محل آب سد کرخه است.
 
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات استان سنگ اندازی های از طرف برخی ها در خصوص تکمیل سد میمه است که اینک با 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند توجه مسئولان ارشد کشوری است ضمن اینکه برای انجام طرح های پخش سیلاب در مناطق گرمسیری نیز نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.
 
مروارید از وزارت جهاد کشاورزی خواست سد گدارخوش را وارد طرح سامانه گرمسیری کند و همچنین از دیگر درخواست های استان توجه ویژه این وزارت خانه به طرح های کوچک تامین آب با گستره 17 هزار هکتار است که با ورود شرکت های فعال در حوزه کشاورزی، اگر این طرح ها تامین اعتبار شوند، موجب اشتغال زایی زیادی در استان می شود.
 
تخصیص یارانه به کشاورزان و روستاییان و توسعه طرح های گلخانه ای در استان ایلام و همچنین تخصیص آب بیشتر از سد کرخه برای آبیاری اراضی این استان از دیگر درخواست های استاندار ایلام از وزیر جهاد کشاورزی بود.
 
معاون وزیر جهادکشاورزی در امور آب و خاک نیز در این نشست اظهار کرد: با تکمیل طرح های نوین آبیاری در مقطع فعلی وضعیت اراضی آبی استان ایلام از 82 هزار هکتار فعلی به 200 هکتار افزایش می یابد.
 
علی مراد اکبری افزود: طرح سامانه گرمسیری و طرح آبیاری نوین سد کرخه بین 35 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با ورود قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، تکمیل این طرح ها شتاب بیشتری می گیرد.
 
به گزارش تابناک ایلام، وزیر جهاد کشاورزی عصر چهارشنبه به ایلام سفر کرد و در سفر 2 روزه به این استان ضمن بازدید از طرح گدار خوش صالح آباد در مهران در نشست اقتصاد مقاومتی با محوریت طرح های جهاد کشاورزی شرکت کرد و روز پنجشنبه نیز از طرح های حوزه کشاورزی شهرستان مهران بازدید خواهد کرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار