دانشجویان ساکن در خوابگاه اهل البیت دانشگاه علوم پزشکی ایلام، از امکانات کم این خوابگاه گلایه دارند.
کد خبر: ۳۶۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 14 January 2017


به گزارش تابناک ایلام ؛ خوابگاه دخترانه "اهل بیت" واقع در بلوار شهرداری یکی از خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی است، ساختمانی دارای 5 طبقه که هر طبقه آن 8 اتاق دارد و در هر اتاق به طور میانگین 6 تا 8 دانشجو زندگی می کند.

دانشجویان پزشکی خوابگاه با مشکل اینترنت مواجه هستند

یکی از دانشجویان ارشد پزشکی این خوابگاه در خصوص بیان مشکلات خوابگاه، به بحث اینترنت بنا به نیاز رشته تحصیلی اش اشاره کرد و گفت: دانشجویان ارشد معمولا به اینترنت برای انجام پروژه و یایان نامه نیاز ضروری دارند، اما به حدی سرعت اینترنت پائین است که تنها استفاده دانشجویان در ارسال و دریافت پیام است.

وی افزود: به این دلیل ناچار هستیم برای کارپروژه و تحقیقات خود به دانشگاه برویم و از اینترنت آنجا استفاده میکنیم، این در حالی است که هفته ای 3 گیگ اینترنت برای خوابگاه اختصاص داده اند.

برای استفاده از سرویس بهداشتی خود را به دانشگاه می رسانیم

یکی دیگر از دانشجویان گفت: وضعیت سرویس بهداشتی و نظافت خیلی افتضاح است صبح که از خواب بیدار می شویم برای سرویس بهداشتی صفی سه ساعته تشکیل میشود که قابل تحمل نیست و به همین دلیل بیشتر بچه ها قید ایستادن در صف را زده و تا رسیدن به دانشگاه و رساندن خود به سرویس بهداشتی آنجا تحمل می کنند.

این دانشجو اظهار داشت: قابل ذکر است که در هر طبقه دو سرویس بهداشتی و یک آشپزخانه وجود دارد آن هم با وجود چیزی نزدیک به 50 دانشجو در هر طبقه و بخاطر تعداد جمعیت زیاد نظافت رعایت نمی شود.

دانشجوی دیگر ساکن در این خوابگاه، با اشاره به مختلط بودن رشته ها و مقاطع مختلف در یک اتاق  بیان داشت: به دلیل متفاوت بودن رشته های تحصیلی دانشجویان هر اتاق، و متفاوت بودن زمان امتحانات، مشکلات زیادی را تحمل می کنیم.

وی در این رابطه اضافه کرد: خوابگاه دارای یک سالن مطالعه است و شب امتحان به حدی شلوغ می شود که دانشجو ترجیح میدهد به تنهائی و بدون داشتن هم رشته در اتاق خود مطالعه کند.

یکی دیگر از دانشجویان این خوابگاه ابراز داشت: تاسوعای امسال یه نفر ناشناس وارد خوابگاه شد که ظاهرا لوله های گاز را دستکاری کرده بود و همین کار بدون نظارت او موجب گاز گرفتگی در محیط خوابگاه شده بود، که البته چون تعطیلات بود و فقط چند نفری در خوابگاه حضور داشتن اتفاق حادی نیفتاده بود، به همین منظور دانشگاه بعد از آن واقعه در بیرون از خوابگاه دوربین مدار بسته نصب کرده است.

 ودیعه خوابگاه را به دانشجویان عودت نمی دهند

 یکی دیگر از دانشجویان در خصوص پرداخت هزینه،  گفت: در بدو ورود به خوبگاه 50 هزار به عنوان ودیعه پرداخت شده که برای تسویه پس داده می شود و بااینکه ترم آخر و در حال تسویه هستیم ولی هنوز عودت نداده اند.

مسئولین دانشگاه هیچ توجهی به مشکلات موجود در خوابگاه ندارند

دانشجویان در پاسخ به سؤال خبرنگار که آیا تاکنون مشکلات خود را با مسئولین دانشگاه در میان گذاشته اید؟ اظهار داشتند: بار ها چه از طریق رسانه و چه حضوری مشکلات ما به گوش مسئولین رسیده و اعتراض کردیم ولی پیگیری نکرده اند و الانم رسیدگی نمیکنند، که امیدواریم این بار مسئولان دانشگاه با شنیدن صدای دانشجویان خوابگاه "اهل بیت علیهم السلام" به بررسی مشکلات آنان اقدام کنند.

گزارش صرفا به درخواست دانشجویان تنظیم شده است

در پایان ذکر این نکته ضروری است، که نشر چنین گزارشات و خبرهایی صرفا بنا به درخواست دانشجویان و کمک به رفع مشکلات و خواسته های منطقی و در حد متوسط آنان است، و این پایگاه خبری هیچ گونه حب و بغضی را در انتشار این گزارشات نسبت به هیچ دانشگاهی ندارد و تنها بیان نظرات و گفته های دانشجویان بدون هیچ دخل و تصرفی در متن خبر درج می شود که فایل صوتی این مطالب نیز موجود است.

به دلیل ممانعت از ورود خبرنگار به داخل خوابگاه، گزارش بدون عکس است./م
ایلام رصد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار