رئیس اتاق اصناف ایوان بااشاره به اینکه چهار هزار واحد صنفی دراین شهرستان پروانه فعالیت دارند،گفت: از این تعداد یک هزار و 300 واحد به دلایل ذکر شده تعطیل و غیر فعال هستند،که رکود و کسادی بازار یکی از مهمترین این مشکلات است.
کد خبر: ۳۶۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 14 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛جهانشاه حیدری افزود: رکود و کسادی بازار یکی از مهمترین مشکلاتی است که سبب شده بسیاری از واحد ها به دلیل نبود بازار فروش و ورشکستگی نیمه تعطیل و تعطیل شوند.
 
وی همچنین با تاکید بر ضرورت اخذ پروانه فعالیت توسط واحدهای صنفی اظهار کرد: با بررسی وضعیت واحدهای صنفی این شهرستان نتایج به دست آمده گویای این است که همه واحدهای صنفی شهرستان ایوان پروانه فعالیت دارند.
 
حیدری تاکید کرد: اتحادیه ها طبق قانون به واحدهای فاقد پروانه کسب اخطار داده و مهلتی را برای دریافت مجوز به واحدهای صنفی می دهند که در صورت بی توجهی متصدیان محل کسب آنها پلمپ می شود.
 
وی با بیان اینکه واحدهایی که مدت زمان پروانه آنها منقضی شده یا با وجود داشتن مدت اعتبار فعالیت ولی شغل خود را تغییر داده اند نیز جز واحدهای فاقد پروانه کسب محسوب می شوند، گفت: تمامی واحدهای فاقد پروانه شناسایی می شوند و لیست آنها در اختیار 10 اتحادیه موجود در این شهرستان قرار می گیرد.
 
رئیس اتاق اصناف ایوان بیان کرد: افرادی که برای دریافت پروانه کسب به اتحادیه ها مراجعه می کنند ملزم به دریافت تاییدیه هایی از جمله دریافت تاییدیه از اداره اماکن عمومی، دریافت گواهی سو پیشینه از پلیس آگاهی و استعلام از مراکز بهداشتی هستند.
 
حیدری اضافه کرد: پس از آن اتحادیه ها فرد متقاضی را برای گذراندن دوره آموزشی مکاسب، مشتری مداری، اموربازرگانی و تجارت و غیره به اداره اصناف معرفی می کند.
 
وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه تخلف صنفی موضوع را از طریق سامانه 124 و شماره تماس 33239566 اطلاع رسانی کنند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار