مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: با اجرای یک هزار و 130 طرح اشتغالزایی در سال جاری جایگاه این نهاد در بین ادارات استانی کمیته امداد کشور به هفتمین استان ارتقا یافت.
کد خبر: ۳۶۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 14 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ضیاء رضایی اظهار کرد: رتبه کمیته تمداد ایلام سال 93 در حوزه اشتغال آخرین استان کشور بود که در سال 94 با اجرای طرح های اشتغالزایی به رتبه یاردهم ارتقا یافت.
 
وی با بیان اینکه با توسعه طرح های اشتغالزایی مددجویان در سال جاری رتبه این نهاد امسال به هفتم کشور ارتقا یافته بیان کرد: در مجموع 166میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است.
 
وی میانگین تسهیلات پرداختی مددجویان را 150 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: عمده این تسهیلات در حوزه های مشاغل خانگی، صنعت، کسب و کار، کشاورزی، دامداری و غیره بوده که تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام با بیان اینکه پارسال نیز یک هزار و 500 خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد به خودکفایی رسیده و از چتر حمایتی این نهاد خارج شدند، گفت: این افراد با دریافت تسهیلات بانکی کم بهره صاحب شغل مناسب و درآمد پایدار شده و به خودکفایی رسیدند.
 
به گفته وی، با خودکفایی این خانوارها شمار مددجویان زیر پوشش این نهاد از بیش از 24 هزار خانوار اکنون به زیر 22 هزار خانوار کاهش یافته است.
 
وی سیاست و راهبرد اصلی این نهاد را خودکفایی مددجویان دانست و افزود: با اجرای طرح های اشتغالزایی شمار مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال های اخیر روند نزولی داشته است.
 
رضایی مجموع خانوارهای زیر پوشش این نهاد در سال 87 را 33 هزار خانوار اعلام کرد که در این هفت سال، 11 هزار خانوار جدای از فوت شدگان با اجرای طرح های اشتغالزایی از زیر چتر حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خیمنی(ره) ایلام یادآور شد: آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد تا اواخر دهه 80 معادل 20 درصد جمعیت استان بود که این رقم اکنون به زیر 10 درصد کاهش یافته است.
 
رضایی به اجرای طرح های خودکفایی این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدا تاکنون حدود 20 هزار مورد در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، کسب و کار، قالی بافی و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شده که سهم هر مددجو 75 میلیون ریال بوده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اشتغالزایی را اولویت اصلی این نهاد دانست و اضافه کرد: کمیته امداد اهتمام جدی دارد تا با ایجاد فرصت های شغلی زمینه استقلال مالی مددجویان را فراهم کند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار