معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام از اجرای طرح ‌های تعادل ‌بخشی آب در استان خبرداد و گفت: امسال و سال گذشته، 369 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی و صنعتی در استان نصب و 63 حلقه چاه غیر مجاز نیز مسدود شده است.
کد خبر: ۳۶۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 14 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی رستمی روز شنبه  اظهار کرد: با توجه به منابع آبی محدود در سطح استان و کشور نیاز است تا به سمت مدیریت مصرف گام برداشته شود که در این راستا استفاده از کنتورهای هوشمند یکی از عوامل در راستای مدیریت مصرف است.


وی افزود: روند نصب کنتورهای هوشمند ابتدا در دشت های ممنوعه استان شروع شده و بر روی چاه های عمیقی نصب شده اند که دارای آبدهی بالا و یا اضافه برداشت باشند.


رستمی به ویژگی های خاص نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد و یادآور شد: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هرچاه را مطابق پروانه بهره برداری و برابر میزان حجم برداشت سالیانه مندرج در پروانه مزبور تنظیم نموده و از برداشت اضافی جلوگیری و آب برداشتی از چاه ها را اندازه گیری می نماید.


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به شناسایی و پلمپ چاه های غیر مجاز آب در استان تاکید کرد: تا اوایل خرداد امسال و با احتساب شناسایی چاه های غیر مجاز در سال گذشته، تعداد 96 حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شد که از این تعداد 63 مورد پر و مسدود شدند.


وی اضافه کرد: پر و مسدود کردن چاه های غیر مجاز آب در مناطق مختلف استان ادامه دارد و این موضوع اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و این شرکت در همه مناطق و دشت های استان بر ممانعت از حفاری چاه غیر مجاز اشراف و نظارت کامل دارد.


یک هزار و 780 حلقه چاه در ایلام وجود دارد که یک هزار و 380 حلقه متعلق به بخش کشاورزی، 282 حلقه به بخش صنعت و 117 حلقه نیز برای مصارف آب آشامیدنی است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار