مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:دستگاه های اجرایی استان باید برای جذب اعتبارهای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه عملیاتی و هدفمند داشته باشند.
کد خبر: ۳۶۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 14 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی مهر علی زاده در نشست اعضای ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان ایلام  اظهار کرد: خشونت علیه خود و دیگران، قتل و خودکشی، نزاع دسته جمعی، اعتیاد، حاشیه نشینی، مساله جمعیتی استان شامل سالمندان، طلاق و افزایش جمعیت و آسیب های فضای مجازی اولویت های این استان در بحث آسیب های اجتماعی است.
 
وی با اشاره به کمبود اعتبارهای مربوط به  مقابله با آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های استانی گفت: مدیران باید با توجه به وضعیت خاص استان در زمینه جذب اعتبارهای ملی تلاش کنند.
 

 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام،با بیان اینکه  هدف از اختصاص این اعتبارها انجام فعالیت هایی خارج از کارهای معمولی و روزمره می باشد، افزود: انجام اقدامات فوری، کوتاه مدت و زودبازده در جهت ارتقا بهره وری به صورت خاص و ویژه در این زمینه ضرورت دارد/م
 
حسین کلانتری نیزدر این نشست اظهار کرد:آسیب های اجتماعی به صورت بی سر و صدا و آرام آرام وارد خانه تمامی افراد جامعه شده است و نهاد خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد اجتماعی را هدف گرفته است.
 
 
با بیان اینکه مسئولان و متولیان حوزه اجتماعی در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی باید اقدام های ویژه و خاص و فراتر از وضعیت جاری و عادی انجام دهند، اظهار کرد: در این زمینه لازم است دستگاه ها فرابخشی نگری و هم افزایی داشته باشند.
 

کلانتری گفت: حساسیت سران نظام و از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری نسبت به آسیب های اجتماعی بسیار زیاد شده و در این راستا اعتبارهای مناسبی نیز در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: این اعتبارها سرفصل ملی دارد و میزان جذب آن توسط مدیران دستگاه های اجرایی به تلاش آنها و ارائه طرح های توجیهی بستگی دارد.
 

کلانتری با بیان اینکه این استان ظرفیت ها و فرصت های خوبی از جمله بافت مذهبی یکسان، روابط عاطفی خوب و حس همدردی بین مردم را داردکه باید از این فرصت ها به عنوان یک سرمایه اجتماعی با جلب مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفته شود.
 
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار