جلال میرزایی؛
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت:درصورتی که مسئولان نگاه بلند مدتی را در برنامه‌های خود دنبال کنند "تکلیف دولت به تکمیل زیرساخت‌ها به منظور تسهیل پیاده‌روی اربعین در برنامه ششم"، می‌تواند موجب رونق گردشگری شهرهای مرزی گردد.
کد خبر: ۳۶۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 14 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی با اشاره به تکلیف مجلس به دولت درخصوص تدوین سازوکارهای لازم برای ساماندهی امور زائرین پیاده‌روی اربعین در لوای بررسی برنامه ششم توسعه، گفت: اگرچه طبق این ماده دولت به تکمیل زیرساخت‌ها به منظور تسهیل مراسم پیاده‌روی اربعین مکلف شده است اما به‌یقین گسترش و ایمن ساختن جاده‌ها می‌تواند مسافران و گردشگران را در فصل‌های مختلف سال راهی شهرهای پُر رمز و راز مرزی کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت جاده، هتل و مهیا کردن امکانات جاده‌ای بین‌راهی ارتباط مردم شهرهای دیگر را با مردم بومی شهرهای مرزی افزایش داده و این امر منجر به فاصله آنها از فقر، رشد و توسعه این شهرها و افزایش درآمد و اشتغال بومیان خواهد شد.

وی همچنین توضیح داد: از آنجا که مردم ایران با بسیاری از جاذبه‌های شهرهای مرزی آشنا نیستند، ایجاد انگیزه لازم در آن‎ها برای حضور در شهرهای مرزی نیازمند تبلیغات منسجم و هدفمند است، درواقع دستیابی به این مهم تنها با تکمیل زیرساخت‌ها محقق نخواهد شد و برنامه‌ریزی مدیران را می‌طلبد.

میرزایی با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، بومی و... شهرهای  مرزی در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌تواند نگاه محدود مردم را نسبت شهرهای مرزی متحول کرده و تمایل آن‌ها را برای بازدید از این شهرها بالا ببرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به یقین بالا بردن تقاضای گردشگری باید به موازات بهبود زیرساخت‌ها صورت گیرد چراکه تبلیغات بدون ایجاد امکانات، نارضایتی مسافران را به دنبال داشته و آن‌ها دیگر حاضر به بازدید مجدد از منطقه نخواهند شد.
 
 نمایندگان در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با ماده 112 این لایحه موافقت کردند که دولت مکلف به تمهید امکانات لازم برای مراسم سالانه پیاده روی اربعین، همچون شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائرین، برنامه‌ریزی و تدوین سازوکارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تأمین زیرساخت‌های لازم در قطب‌های زیارتی و گردشگری مذهبی، شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار