افزایش نرخ آب بها در چند ماه اخیر آن هم در فصل سرد سال ناراحتی های برای مردم آبدانان به وجود آورده است.
کد خبر: ۳۶۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 15 January 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛ در پی درج خبری در سایت آبدانان خبر با این موضوع که که مردم سطح شهرستان آبدانان چه قسمت های شهری و چه روستایی از چند برابر  شدن قبوض آب ناراحت هستند و گلایه دارند.

"نادر نصیری"، مدیر آبفای شهری آبدانان  گفت :ما از مهرماه سال 94 هیچگونه افزایش قیمت آبی نداشته ایم و نرخ آّب بها با توجه به میزان مصرف مشترکین تعیین می شود

اما نکته ای که قابل تامل در این مورد است که اگر افزایش قیمتی از اوایل مهرماه سال94 صورت نگرفته است این افزایش قبوض نزخ آّب بها به دلیل زیاد مصرف کردن مشترکین آن هم در فصل سرد سال است.

خانم زرین کاویانی یکی از ساکنین روستاهای آبدانان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت :من در طول تابستان با اینکه هوا گرم بود و از کولر آبی استفاده می کنم هیچ وقت قبض های آّب بهای من از 10هزار تومان بیشتر نبوده است .

وی افزود : ولی امسال در ماه پاییز یک قبض 65هزار تومانی برای نرخ آّب بها ما صادر شده بودوقتی علت را پرسیدم گفتند کنتور آب شما خراب است که با  تعمیر کنتور نرخ مصرفی شما تعیین می گردد.

این مشترک روشتای بیان داشت:چون مسئول رسیدگی و تعمیر کنتور آب بعد از چند بار مراجعه با تاخیربرای رفع خرابی کنتور آمد بطوریکه نرخ آّب بها دوره جدید نوشته بودنداین بار را 269هزار نوشته اند.

خانم کاویانی تصریح کرد:تعمییر کنتور آب 30هزار تومان هزینه داشت حال وقتی که برای درست کردن مبلغ آب بها به آب و فاضلاب روستایی مراجعه می کنم آن را 149هزار تومان نوشته اند من به عنوان یک شخص روستایی که سه بچه محصل دارم  از کجا 149هزار برای پرداخت این قبض با این وضیعت بد اقتصادی بیاورم با اینکه در فصل پاییز و زمستان هیچگونه مصرفی نداشته ام  .

خانم رضایی یکی دیگر از مشترکین آبفای روستای به خبرنگار ما گفت:من و مادر پیرم به تنهایی زندگی می کنیم و هیچگونه مصرف آّبی نداریم ولی قبض آّب بهاء ما 69هزار تومان آمده است.

وی افزود: این در حالی است که در تابستان ما کمتر از 10هزار تومان هزینه آب بهایمان می شد وقتی به مسئول پرداخت قبض علت را جویا می شوم می گوید دوست دارم می توانم زیاد یا کم کنم.

وی بیان داشت :از مسئولین در خواست می نماییم که برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند از کجا بیاوریم 69هزار تومان با این همه مشکل مالی پرداخت کنم.

اینها دو پیام از چند پیامی بود که سایت خبری آبدانان خبر دریافت کرده است.

براستی با این وضیعت ضعیف اقتصادی و مشکلات معیشتی که در منطق ما وجود دارد بطوریکه بعضی از خانوارها نان خود را از نانوایی ها به صورت قرض تا دریافت یارانه تهیه می کنند برای پرداخت چنین هزینه های باید چکار کنند.

و اینکه اگر افزایش قیمتی رخ نداده است علت این همه اعتراض آن هم در فصل سرما که میزان مصزفی آّ ب با توجه به کاهش مصرف چیست ؟

از مسئولین انتظار می رود جواب قانع کننده ای برای مردم فهیم شهرستان آبدانان داشته باشند./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار