رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان ايلام از کاربران خواست به اخبار و شايعاتي که در فضاي مجازي به‌صورت گسترده پخش می‌شود بی‌توجه بوده و از انتشار آن‌ها خودداري کنيد.
کد خبر: ۳۶۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 15 January 2017

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ «علي جمالي» اظهار کرد: از گذشته تابه‌حال رسانه کار انتقال اخبار در حوزه‌های مختلف را انجام می‌دهند و همگام با ساير رويدادها و تکنولوژی‌ها رسانه‌های شنيداري ديداري و مکتوب زيادي پديد آمده‌اند که با توجه به شرايط امروزي شبکه‌های اجتماعي به‌عنوان اولين مرجع کاربران جهت اخبار محسوب می‌شوند. 

 

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان افزود: امروزه شبکه‌های اجتماعي به‌واسطه تبليغات جذاب و کارايي آسان داراي محبوبيت زيادي در بين همه اقشار جامعه هستند و مشاهده می‌شود به‌خصوص قشر نوجوان و جوان ساعات زيادي را در طول شبانه‌روز در اين شبکه‌های سپري می‌کنند که متصور است به دليل عدم آگاهي از فعاليت درست دچار مشکلاتي در اين زمينه می‌شوند. 

 

وي افزود: يکي از مواردي که امروزه در شبکه‌های اجتماعي شايع شده است پخش اخبار است که متأسفانه اکثريت آن‌ها کذب و بدون پايه و اساس است و کاربران به دليل جذاب بودن موضوع بدون اينکه از صحت‌وسقم موضوع اطلاع داشته باشند اقدام به انتشار آن می‌نمایند و به‌نوعی در حال شایعه‌پراکنی هستند. 

 

جمالي گفت: باوجود شبکه‌های اجتماعي و پیام‌رسان‌های موبايلي شايعات شکل جديدي به خود گرفته و با عبارات جذاب و توجه برانگيزي مثل " توجه " ، " فوری " يک خبر مهم " و در کل از پیام‌های هیجان‌انگیز استفاده می‌کنند و اين اخبار و شايعات به نحوي شده است که دامنه انتشار آن‌ها روزبه‌روز در شبکه‌های اجتماعي گسترده‌تر شده و متأسفانه به‌صورت ناآگاهانه توسط مخاطبان انتشار داده می‌شوند. 

 

وي ادامه داد: نکته‌ای که دراین‌باره بايد مدنظر قرار گيرد، اين است افرادي که اقدام به انتشار اخبار می‌کنند يا کساني که اخبار را از شبکه‌های اجتماعي پيگيري می‌کنند بايد در اين امر نکته‌سنج‌تر و دقیق‌تر باشند و هر حرفي را بدون استناد و بدون منبع موثق و مشخص به‌راحتی قبول نکنند و کليه اخبار را از مراکز و خبرگزاری‌های رسمي دريافت کنند. 

 

سرهنگ جمالي در پايان گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طريق وب‌سایت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن‌های 65-2182361 -084 تماس حاصل کنید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار