این نشست با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های تابعه برگزار شد و برخی از مدیران و فرمانداران به بیان دیدگاه ها و مشکلات حوزه های خود در حوزه مدیریت بحران پرداختند.
کد خبر: ۳۶۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 17 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مرواید عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بحران استان ایلام به موضوع سیل آبان سال گذشته و کمک های بلاعوض دولت به واحدهای آسیب دیده این استان اشاره کرد و افزود: دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور قول داد بخشی از این کمک بلاعوض در حوزه مردمی در سریع ترین زمان پرداخت شود.
 
وی یادآور شد: کشاورزان استان و فعالان این حوزه باید محصولات خود را در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله خشکسالی و سیل بیمه کنند تا در زمان وقوع حادثه بیمه از آنها حمایت کند ضمن اینکه مسئولان امر نیز آنها را به بیمه کردن محصولات خود باید تشویق و ترغیب کنند.
 
مروارید با بیان اینکه شرایط اقلیمی و جوی در کل دنیا دچار تغییرات عمده شده است، تاکید کرد: این وضعیت پر یا کم بارانی تاثیر بسیار سویی را به بخش های مختلف به ویژه کشاورزی وارد کرده است.
 
وی افزود: برخی از کشورهای دنیا با اشراف به این تغییرات اقلیمی از شیوه هایی نوین برای رونق کشاورزی خود استفاده می کنند و ما نیز باید از تجارب این کشورها بهره گیری و استفاده کنیم.
 
معاون عمرانی استانداری ایلام هم در این نشست گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت در حوادث طبیعی دولت تنها مکلف به پرداخت حق خسارت به واحدهای مسکونی است و دیگر مستقلات چون اراضی باغی، دولتی، زیربنایی و صنعتی مشمول این قانون نیستند.
 
شاپور پولادی اضافه کرد: مالکان این مستقلات باید حتما املاک خود را در برابر حوادث غیر مترقبه و طبیعی بیمه کنند بنابراین مسئولان و کارشناسان دستگاه های مرتبط حق تنظیم و تهیه صورت جلسه برای املاک بدون بیمه خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی را ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار