مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بی احتیاطی افراد در هنگام مواجه با طبیعت باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری بر محیط زیست شده است.
کد خبر: ۳۶۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 17 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مازیارسلیمان نژاد روز سه شنبه در آیین گرامی داشت هفته هوای پاک در دبستان پسرانه شهید طاهری نسب شهر ایلام گفت:  تغییرات اقلیمی ایجاد شده در کره زمین همچون گرم شدن غیرمعمول این سیاره، آب شدن یخ ها و یخچال های طبیعی قطبی ناشی از دست درازی و تجاوز بشر به وضعیت نرمال و بیولوژیکی طبیعت است.
 
به گفته وی آلودگی های ناشی از دود کارخانه ها و واحدهای صنعتی، پدیده گرد و غبار، تولید دود توسط خودروها، آلودگی های صوتی و انواع دیگر از موادی که منجر به آسیب دیدن طبیعت می شوند همه این موارد حاصل تعدی آدمی در طبیعت و برهم زدن نظم و مدار طبیعی کره زمین است.
 
سلیمان نژاد یادآور شد: برای داشتن محیطزیست طبیعی وانسانی سالم باید عموم افراد جامعه در هنگام مواجه با طبیعت در رفتار خود تجدید نظر کرده و مسئولان واحدهای صنعتی نیز اصول زیست محیطی را راعایت کنند.
 
وی اظهار کرد: خودروها باید نسبت به معاینه فنی خودروهای خود و سلامت این وسایل نقلیه و اطمینان از سلامت آنها اهتمام داشته باشند و همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی نیز مجهز به فیلترها و سیستم هایی برای اندازه گیری میزان آلودگی هوا باشند که البته واحدهای صنعتی ایلام به این سیستم ها مجهز شده اند.
 
وی جایگزینی انرژی های نو، تجدید پذیر و پاک مانند انرژی های بادی و خورشیدی به جای سوخت های فسیلی که از منابع مهم آلودگی محیط زیست هستند را از موارد مهم در حفظ سلامت محیط زیست دانست.
 
29 دی ماه به نام روز هوای پاک نامگذاری شده است و شعار امسال این روز نیز ( با هم به سوی هوای پاک ) نامگذاری شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار